به گزارش آوای ورزش، سکان ریاست فدراسیون بسکتبال به مدت چهارسال به جواد داوری داده شد. رییس جوانی که توانست با کسب اکثریت آرا این پست را در اختیار گیرد.

  • تعویق انتخابات انرژی زیادی گرفت

جواد داوری رییس جدید فدراسیون بسکتبال پس از پایان جلسه مجمع در جمع خبرنگاران حاضر شد و درباره انتخابات گفت:” انتخابات سه بار به تعویق افتاد و همین موضوع انرژی زیادی از کاندیدا ها گرفت ولی با تلاش و همت آقای پولادگر و قولی که داده بودند که قبل از سال جدید انتخابات برگزار شود، این امر میسر شد و من این فرصت را به دست آوردم که به مدت چهار سال به بسکتبال کشور خدمت کنم.”

  • برنامه ما توسعه بسکتبال است

داوری در خصوص برنامه های خود برای چهار سال آینده توضیح داد:”برنامه ما براساس توسعه بسکتبال است که شامل توسعه بسکتبال آقایان، بانوان و استان ها خواهد بود که به نظر من باید خیلی سریع روی آنها کار شود. البته این را هم بگویم که چهارسال زمان کوتاهی برای این موضوع است. با توجه به سابقه ریاست هیات بسکتبال استان اصفهان به مدت ۵ سال، کاملا به مشکلات واقف هستم ، معتقدم باید برنامه ریزی با توجه به چالش های موجود انجام گیرد.”

  • تیم بانوان را به المپیک آسیایی بفرستیم

رییس جدید فدراسیون درخصوص تیم های بانوان و پایه گفت:” استعدادهای خیلی خوبی در بسکتبال پایه داریم و فدراسیون به کمک اعضای مجمع برای آنها برنامه ریزی خواهد داشت. برای بسکتبال بانوان هم برنامه ویژه ای داریم که بتوانند در رقابتهای آسیایی کسب نتیجه کنند.  خواهشی که من از جامعه ورزش و کمیته ملی المپیک دارم این است که تیم ۵ نفره بانوان بتوانند در مسابقات المپیک آسیایی شرکت کنند.”

  • در جهت تقویت تیم ملی اقدام می کنیم

جواد داوری درباره شرایط کنونی بسکتبال آقایان و اینکه آیا تغییراتی در تیم ملی خواهیم داشت توضیح داد:”متاسفانه اخیرا بسکتبال کمی در حاشیه و سرگردانی قرار داشت، البته آقای عسگریان سرپرست محترم فدراسیون خیلی خوب کار کردند و امیدوارم بازهم بتوانیم در بسکتبال از ایشان استفاده کنیم. درخصوص تیم ملی هم باید بگویم که ما هنوز وارد مسائل اجرایی نشدیم اما هر اقدامی که در جهت تقویت بسکتبال باشد انجام می دهیم.” وی ادامه داد:” به زودی با کمیته فنی و مشاورانی که در این مدت مرا همراهی کردند جلسه ای خواهیم داشت و در جهت تقویت تیم ملی اقدامات لازم را انجام می دهیم،”

  • دبیر فدراسیون هنوز مشخص نیست

رییس فدراسیون درخصوص تعیین دبیر فدراسیون توضیح داد:”من هنوز برای پست دبیری کسی را انتخاب نکرده ام. خیلی شایعه ها بود اما هنوز تصمیمی نگرفته ایم. ما یکسری از افراد را زیر نظر داریم که قطعا با تایید هیات رییسه و هیات های استانی انتخاب می کنیم. امیدوارم اتفاقاتی که در دوره قبل برای پست دبیری افتاد و نفرات جا به جا می شدند، اینبار رخ ندهد و بتوانیم یک دبیر بسیار خوب، ارزشی و ارزشمند داشته باشیم که هم مشکلات را حل کند و هم با هیات های استانها همکاری خوبی داشته باشد.”

 

کیانا شادرو