به گزارش آوای ورزش، امروز دوشنبه نخستین روز از مرحله پلی آف رقابتهای لیگ برتر برگزار شد و تیم های مس کرمان، نظم آوران سیرجان و آویژصنعت مشهد مقابل حریفان خود به برتری رسیدند.

سالن حکیمیه دانشگاه آزاد اسلامی امروز میزبان دو رقابت از مرحله پلی آف لیگ برتر بسکتبال بود و تیم رعد پدافند هوایی با نظم آوران سیرجان و تیم مس کرمان با فولاد مبارکه سپاهان به رقابت پرداختند.

شاگردان محمدرضا اسلامی در مس کرمان توانستند با نتیجه ۶۵ـ۸۱ برابر فولاد مبارکه سپاهان به برتری برسند. در دیگر دیدار امروز تیم نظم آوران سیرجان پدافند هوایی را با نتیجه ۶۷ـ۷۵ شکست داد.

اما حساس ترین بازی امروز مابین دو تیم کاله و آویژصنعت مشهد برگزار شد. در ابتدا بازیکنان جوان کاله بازی را در اختیار گرفتند و ۲ـ۱۳ از حریف پیش افتادند اما مشهدی ها توانستند امتیازات خود را به حریف نزدیک کنند و در نهایت کوارتر نخست با نتیجه ۱۸ـ۲۱ به سود کاله آمل به پایان رسید.

در کوارتر دوم شاگردان سرجان علاوه بر جبران امتیازات عقب افتاده، از حریف پیش افتادند و نیمه نخست با نتیجه ۳۶ـ۳۸ به سود خود به پایان رساندند. اگرچه بازیکنان کاله در کوارتر سوم  چندبار پیش افتادند اما این آویژمشهد بود که بازهم با نتیجه ۴۷ـ۵۳  تیم برتر میدان نام گرفت.

در ادامه و در کوارتر چهارم بازی بازهم به سود مشهدی ها پیش رفت. عملکرد خوب صالح فروتن، نوید خواجه زاده و آندوسیچ یار صربستانی مشهدی ها برگ برنده آویژ در این دیدار بود بطوریکه تلاش های متین آقاجانپور و جلال آقامیری برای کاله نتوانست مانع شکست این تیم شود و در نهایت تیم آویژصنعت پارسای مشهد با نتیجه ۶۹ـ۷۶ اولین دیدار از پلی آف نخست را با پیروزی پشت سر گذاشت و در صورت برد در بازی دوم راهی پلی آف دوم می شود. اما اگر شاگردان کاظم موقتی در کاله بتوانند روز چهارشنبه دیدار دوم را با پیروزی پشت سر بگذارند، تیمی که بازی سوم را از آن خود کند به پلی آف دوم می رود.

 

کیانا شادرو