به گزارش آوای ورزش، تیم نظم آوران سیرجان در نخستین تجربه سوپرلیگی خود دست به کار بزرگی زد و با شکست تیم قدرتمند و پر مهره مهرام به نیمه نهایی لیگ برتر صعود کرد. علی آرزومندی سرمربی سیرجان درباره این پیروزی توضیح داد:”کار سختی بود که بتوانیم از نظر ذهنی تیم را برای چنین نبردی آماده کنیم اما بازیکنان ما باور داشتند که می‌توانند مبارزه کنند و خدا هم کمکمان کرد.” سرمربی نظم آوران در ادامه گفت:”فکر می‌کنم مهرامی ها آنالیز خیلی خوبی روی آنتوان پونکراشف کرده داشتند. خلاقیتی که در تیم ما وجود دارد، براساس پیک ‌‌اند رول و بازیسازی این بازیکن است. خیلی خوب در نیمه اول این بازیکن را کنترل کردند. ما هم در این نیمه خیلی خوب دفاع کردیم اما در حمله موفق نبودیم. در نیمه دوم استراتژی خود را تغییر دادیم و توانستیم پیروز شویم.”

آرزومندی درباره شکست تیم قدرتمند مهرام توسط نظم آوران سال اولی گفت:”واقعا شانس برد این بازی برای مهرام بیشتر بود. شرایط خیلی سختی بود و فکر می‌کنم که اگر ما با تمام وجود مبارزه نمی‌کردیم و همه کمک نمی‌کردند، این پیروزی اتفاق نمی‌افتاد. البته پیش بینی می‌کردم که سری را رد کنیم و برنامه هم برای آن داشتیم. خدا را شکر که اینطور پیش رفت.” وی ادامه داد:” من ۱۶ سال در تیم مهرام بودم. صبح و شب با همکارها و مسئولین آنجا برای موفقیت مهرام تلاش کردیم. من در همه رده‌های مهرام حضور داشتم و این موضوع فقط محدود به تیم بزرگسالان نیست. حالا هم از ته قلبم و بدون هیچ شعاری می گویم که مهرام نقش بزرگی در موفقیت‌های بسکتبال ما داشته است. به شخصه احساسی دوگانه دارم. به هر حال از صعود به مرحله بعد خیلی خوشحالم؛ ولی قلبا ناراحتم که تیم مهرام در این مرحله به ما خورد و حذف شد.”

سرمربی نظم آوران راجع به اینکه تیمش در سال اول حضور در لیگ برتر به مرحله نیمه نهایی صعود کرده است، گفت:”موارد زیادی در موفقیت تیم دخیل است. نقش باشگاه، مدیران باشگاه، کادرفنی و بازیکنان در کنار هم مشهود است. ما باشگاهی داریم که خیلی متعهد است. روز اولی که با باشگاه نظم آوران قرارداد امضا کردم، شعار آنها این بود که دوست داریم یک مجموعه منظم باشیم. الحق و والانصاف در فصلی که من با آنها کار کردم، باشگاه متعهدی بودند. آنچه در توانشان بود و قول داده بودند، عملی کردند. نهایت تلاش خود را کردند که شرایط خوبی برای تیم به وجود بیاید و نتیجهٔ آن را هم دیدند.” وی در ادامه درباره هدف گذاری نظم آوران در بسکتبال توضیح داد:”پیش از این گفته بودم که  هدفگذاری دو بعد مختلف دارد. یکی از نظر باشگاه که با توجه به بودجه و سال اولی بودن می‌خواستند  در بین هشت تیم برتر باشند. یکی هم از نظر خودم که وقتی مصاحبه می‌کردم، همیشه می‌گفتم سقفی برای تیم قائل نیستیم. معتقدم که ایکس درصد برای قهرمانی، رفتن به فینال و… شانس داریم. این هدفگذاری در ذهن آدم است. درصد شانس قهرمانی را نمی‌توانم بگویم؛ اما در قلب خودم این شانس وجود دارد.”

 

کیانا شادرو