به گزارش آوای ورزش، دو تیم نظم آوران سیرجان و ذوب آهن اصفهان برای رسیدن به فینال لیگ برتر به رقابت پرداختند. کوارتر نخست دیدار با عملکرد خوب امیر طاهرخانی و بازیکنان خارجی سیرجان ۲۰ـ۲۴ به نفع این تیم به پایان رسید. این در حالی بود که سجاد مشایخی ۱۰ امتیاز از ۲۰ امتیاز تیمش یعنی ۵۰٪ از امتیازات ذوب آهن را در کوارتر نخست به دست آورد.

کوارتر دوم همچون کوارتر نخست پایاپای پیش رفت. فرزاد کوهیان در ۲ ثانیه پایانی این نیمه درحالی که تیمش ۳۴ـ۳۹ از سیرجان عقب بود، تقاضای وقت استراحت کرد. نتیجه این وقت استراحت بازر بیتر سجاد مشایخی و کسب دو امتیاز برای ذوب آهن بود تا ذوبی ها با اختلاف کمتر به رختکن بروند.
در کوارتر سوم شاهد افت زیاد بازیکنهای خارجی سیرجان بودیم. در آنسوی میدان نیز اگرچه ارسلان کاظمی بسیار پایین تر از سطح انتظارها ظاهر شد اما آرمان زنگنه، فرید اصلانی و سجاد مشایخی در کاری تیمی علاوه بر جبران اختلاف امتیازی، ۳ امتیاز نیز از حریف پیش افتاد و کوارتر سوم ۵۵ـ۵۸ به سود اصفهان به پایان رسید.
کوارتر چهارم یکی از پرحاشیه ترین کوارترها از لحاظ سوت داوری بود و باعث اعتراضات نیمکت دو تیم شد. در ۲۳ ثانیه مانده به پایان این دیدار در حالی که ذوب آهن تنها دو امتیاز از حریف پیش بود، داورها سه سوت پیاپی برای نظم آوران سیرجان زدند. نخستین سوت برای خطای غیر ورزشی محمد شهریان گارد سیرجان زده شد. علی آرزومندی با اعتراض به این سوت تکنیکال گرفت و سپس زمانیکه به اعتراضات خود ادامه داد، دیسکالیفه و از زمین اخراج شد. این سه سوت ۵ پرتاب آزاد در اختیار ذوبی ها گذاشت که ۳ پرتاب آنها با موفقیت وارد سبد شد و ذوب آهن اصفهان با نتیجه ۷۷ـ۷۱ دیدار نخست سری نیمه نهایی را با پیروزی پشت سر گذاشت. پیش از این نیز در اواسط بازی فرزاد کوهیان به دلیل عصبانیت از داوری ماژیک خود را به شکلی به زمین کوبید که ماژیک چند تکه شد.
لازم به ذکر است سجاد مشایخی در کوارتر چهارم از ناحیه پا آسیب دید و هنوز وضعیت وی برای ادامه رقابتها مشخص نیست.
دیدار دوم سری ذوب آهن و نظم آوران روز یکشنبه ساعت ۲۰ برگزار می گردد،
در دیگر دیدار این سری روز شنبه ساعت ۲۰ شهرداری گرگان و شیمیدر قم به مصاف یکدیگر می روند. بازی نخست این گروه به سود شهرداری گرگان قهرمان سال گذشته به ثبت رسید.

کیانا شادرو