به گزارش آوای ورزش، دیدار سوم فینال لیگ برتر بسکتبال جمعه شب در تالار بسکتبال آزادی برگزار شد و شهرداری گرگان با پیروزی در این دیدار در یک قدمی قهرمانی قرار گرفتند.

گرگانی ها که بازی قبل را مقابل ذوب آهن اصفهان واگذار کرده بودند، شروع طوفانی در این دیدار داشتند و توانستند در شرایطی ۱۲ امتیاز به دست آورند که ذوبی ها با فشار زیاد تیم حریف در کسب امتیاز ناکام بودند. سرانجام قفل سبد گرگان با دستان سجاد مشایخی شکسته شد اما اختلاف امتیازی و فشار دفاعی گرگانی ها به قدری زیاد بود که شاگردان فرزاد کوهیان از اغلب حمله های خود دست خالی باز می گشتند. سه فوله شدن محمد جمشیدی مهره کلیدی شهرداری گرگان در سه اقدام پیاپی تاثیر منفی بر روند این تیم داشت و ذوبی ها با سه امتیازی فرید اصلانی و امتیازگیری محمدرضا اکبری و اشکان خلیل نژاد توانستند کمی از اختلاف ایجاد شده را کاهش دهند و در نهایت کوارتر نخست با نتیجه ۱۳ـ۲۰ به سود شهرداری گرگان به پایان رسید.

محمد جمشیدی با وجود سه فوله بودن از دقیقه ۷ کوارتر دوم به زمین آمد تا تیم شهرداری همچنان برتری خود را در زمین حفظ کند. ذوبی ها نیز که از ابتدای این دیدار ریتم خود را از دست داده بودند، در این کوارتر بازهم نتوانستند بر بازی تسلط یابند و در کسب امتیاز ناکام بودند. در ثانیه های پایانی نیمه اول رسول مظفری که از مرحله نیمه نهایی چهره جدیدی از خود به نمایش گذاشته با یک پرتاب سه امتیازی کار را برای گرگانی ها تمام کرد تا تیم شهرداری با اقتدار و با نتیجه ۲۴ـ۴۲ به رختکن برود.

شرایط ذوبی ها در کوارتر سوم تغییری نکرد و بازیکنان این تیم همچنان عملکرد ضعیفی از خود به نمایش می گذاشتند تا جاییکه در دقیقه ۴ این کوارتر کوهیان، ارسلان کاظمی و آرمان زنگنه را از زمین خارج کرد و حامد سهراب نژاد و محمدرضا اکبری را به میدان فرستاد. در آنسوی میدان محمد جمشیدی ستاره بی چون و چرای تیمش بود و میثم میرزایی در ریباندهای زیر حلقه و امتیازگیری موثر ظاهر شد. گرگانی ها که کاملا بازی را در دستان خود گرفته بودند این کوارتر را نیز با نتیجه ۴۳ـ۷۰ مقتدرانه به پایان رساند.

روند کوارتر چهارم همچون سه کوارتر قبل بود و کادر فنی تیم اصفهان که از پیروزی در این دیدار ناامید شده بودند بازیکنان ذخیره تیم را به میدان فرستادند تا بازیکنان اصلی زمان بیشتری برای استراحت و ریکاوری برای بازی چهارم داشته باشند. شاگردان مهران حاتمی هم از فرصتها به بهترین نحو استفاده می کردند و توپهای علیار نجفی، مبین شیخی و یاسر کلاسنگیانی که از روی نیمکت به بازی آمده بودند یکی پس از دیگری تبدیل به امتیاز می شد. در نهایت گرگانی ها در جمع هواداران پرشور خود موفق شدند این بازی را با نتیجه ۵۹ـ۹۲ با پیروزی پشت سر بگذارند و در یک قدمی قهرمانی قرار گیرند.

بازی چهارم روز یکشنبه ساعت ۲۰:۱۵ برگزار می شود.

 

کیانا شادرو