به گزارش آوای ورزش، دیدار چهارم فینال لیگ برتر بسکتبال یکشنبه شب در تالار بسکتبال آزادی برگزار شد و تیم شهرداری گرگان با پیروزی برابر ذوب آهن اصفهان برای دومین سال پیاپی قهرمان لیگ برتر بسکتبال شد.

فینال چهارم از حساسیت زیادی برخودار بود. تیم شهرداری گرگان برای تمام کردن کار و بردن جام پا به میدان گذاشته بود و ذوب آهنی ها نیز برای ماندن در مسیر قهرمانی و کشاندن بازی به دیدار پنجم به زمین آمدند.

اگرچه گرگانی ها کوارتر اول را بهتر از حریف خود آغاز کردند اما ذوبی ها کم کم توانستند نبض بازی را به دست آورند و علاوه بر جبران اختلاف امتیازی پا به پای گرگانی ها حرکت کنند تا در نهایت کواتر نخست با تساوی  ۱۵ـ۱۵ به پایان رسید.

روند امتیازگیری شهرداری گرگان در کوارتر دوم نیز ادامه داشت و تا دقیقه ۴ این کوارتر شاگردان مهران حاتمی ۱۶ امتیاز در مقابل ۸ امتیاز ذوبی ها به دست آورده بودند. اما بعد از وقت استراحتی که گرگانی ها درخواست کردند، نماینده اصفهان توانست در امتیازگیری بهتر عمل کند و حتی تا دو امتیازی حریف هم رسید.با این حال پس از خطایی که محمدرضا اکبری بر روی پری پتی انجام داد، ورق به سود گرگانی ها برگشت و این تیم با پرتاب های موفق و پیاپی محمد جمشیدی این کوارتر را نیز با نتیجه ۳۴ـ۴۳ به سود قهرمان فصل قبل به پایان رسید.

شاگردان فرزاد کوهیان در کوارتر سوم عملکرد بهتری از خود به نمایش گذاشتند. ارسلان کاظمی ستاره این کوارتر بود که هم در حمله و هم در دفاع نقش موثری را ایفا کرد. همینطور سجاد مشایخی و محمدرضا اکبری نیز برای تیمشان امتیاز آفرینی کردند تا ذوبی ها این کوارتر را با نتیجه ۱۹ـ۲۳ با برتری پشت سر بگذارند و ۵ امتیازی گرگان برسند تا این کوارتر ۵۷ـ۶۲ به پایان برسد.

در کوارتر چهارم جمشیدی و پری پتی سبد تیم حریف را گلباران کردند و اگرچه ذوبی ها با بازی خوب آرمان زنگنه، کاظمی، مشایخی و اکبری سعی در پیروزی در این دیدار داشت، اما گرگانی ها امان امتیازگیری به حریف نمی دادند و در نهایت شهرداری گرگان با نتیجه ۸۸ـ۹۵ در این دیدار به برتری دست یافت و برای دومین سال پیاپی جام قهرمانی را بالای سر برد.

 

کیانا شادرو