به گزارش آوای ورزش، فرزاد کوهیان سرمربی تیم نایب قهرمان لیگ برتر شب گذشته در جمع خبرنگاران گفت:”تک تک بازیکنهایم به خاطر کاری که انجام داده اند باید به خودشان افتخار کنند واقعا با شرایطی که داشتیم رسیدن به فینال اصلا کار کوچکی نبود. احساسم این است که در نهایت باور اینکه می توانیم قهرمان شویم برای خودمان کاملا واضح بود ولی فکر می کنم خیلی ها در جامعه بسکتبال باور به اینکه ذوب آهن استحقاق قهرمانی داشته باشد را نداشتند.”

کوهیان درخصوص داوری فینال توضیح داد:”یک بازیکن خارجی در زمین به اندازه کافی قوی هست و خوب کار می کند اما اینکه هر حرکتی انجام می دهد پرتاب پنالتی بهش بدهند عجیب است. به بازیکن خارجی گرگان ۱۶ پرتاب پنالتی داده شد. حرف من انتقادی به داوری نیست چون داورها تلاش می کردند بازی را مدیریت کنند. اما نگاه و نگرشی که به فینال بود، درست نبود. اگر گرگان ببرد اتفاقی طبیعی است اما اگر ما ببریم غیر طبیعی است و حس می کردم که شاید فضا فضایی نیست که بتوانیم کارمان را راحت انجام دهیم. به هرحال بچه های ما بسیار بسیار خوب بودند خیلی زحمت کشیدند و کار بسیار بزرگی انجام دادند. فکر می کنم از کاری که امسال کردند لذت بردند و از خودشان رضایت دارند و همین هم برای ما کفایت می کند.”

سرمربی ذوب آهن درباره حواشی فینال و تماشاچیان رقیب توضیح داد:”چند روز است که حواشی زیادی اطراف سالن آزادی را احاطه کرده و کمیته محترم انضباطی بیانیه های زیادی دادند ولی اجرایی نشد و همین موضوع حواشی را بیشتر می کند. به نظرم اجازه می دادند ورود تماشاچی آزاد باشد و هرکس می خواهد بیاید اما وقتی نمیتوانند کنترل کنند، تاثیر منفی آن روی بازیکنها خواهد بود. وقتی بازی تمام می شود و شرایط خاص هست به نظرم همه باید کار خودشان را انجام بدهند. فکر می کنم بازیکنها خیلی خوب خودشان را کنترل کردند و اتفاق خاصی نیافتاد و هر دو تیم جوانمردانه بازی کردند و بعد بازی باهم دست دادند و به رختکن رفتند.”

 

کیانا شادرو