به گزارش آوای ورزش، رئیس فدراسیون موی تای در همین رابطه گفت:

سال ۹۹ فدراسیون بین‌المللی موی‌تای از ما درخواست برگزاری مجمع و تایید اساسنامه را داشت. در آن دوره از فدراسیون بین‌المللی نامه‌ای برای استقلال انجمن موی‌تای آمد و در مجمع به عنوان رئیس انجمن انتخاب شدم.

🔸از بهمن‌ سال گذشته به تدریج پنج نامه برای وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک ارسال شد و اعلام کردند در دنیا فقط ایفما و در ایران جواد نصیری متولی ورزش موی تای هستند.

🔸 ایفما در نامه‌ای اعلام کرد موی‌تای باید صاحب فدراسیون مستقل شود و من را مامور برای انجام این کار کردند.

🔸طبق نامه سوم ایفما اعلام شد موی‌تای نمی‌تواند ذیل یک فدراسیون یا رشته دیگر فعالیت کند و این خلاف قوانین المپیک است و باید استقلال خود را داشته باشد.

🔸در نامه چهارم اعلام شد فدراسیون سابق ورزش‌های رزمی به دلیل سوءمدیریت و عدم پرداخت حق عضویت نمی‌تواند متولی موی‌تای باشد و بار دیگر بر استقلال موی‌تای و بر همکاری فدراسیون ملی موی‌تای زیر نظر کمیته المپیک کشورمان و عدم همکاری زیر نظر هیچ فدراسیونی تاکید شد.

🔸در مجمع دی ماه سال گذشته رای‌گیری شد و اسم انجمن به فدراسیون تغییر یافت.

🔸در بهمن گذشته به وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک نامه برگزاری مجمع را زدیم و درخواست حضور این عزیزان را داشتیم. در نهایت مجمع را برگزار کردیم و همه اعضای مجمع موی‌تای رای به تغییر نام انجمن به فدراسیون موی‌تای را دادند.

🔸در نامه به وزیر ورزش اعلام کردم من قوانین جاری و مصوب کشور را بند به بند و ریز به ریز به شما گفتم و طبق مصوبه ابلاغی دولت، فدراسیون‌های ورزشی آماتوری از فهرست نهادهای عمومی غیر دولتی خارج شدند و به عنوان موسسات غیر دولتی با استقلال شخصیت حقوقی شناخته شدند.

🔸باید استقلال داشته باشیم و وزارت ورزش نمی‌تواند تعیین تکلیف فنی و اجرایی برای ما داشته باشد.

🔸اگر دنبال چابک‌سازی هستند، همه فدراسیون‌های رزمی از تکواندو، کاراته و جودو را جمع کنند و زیر نظر فدراسیون ورزشهای رزمی ببرند!

🔸ما یک فدراسیون بین‌المللی مرجع مانند تکواندو، کاراته و ووشو داریم؛ رعایت قوانین جاری کشور وظیفه ما است و سرباز هستیم، اما حرف من اگر خلاف تصویب‌نامه هیئت وزیران است، بررسی کنند.

🔸طبق قانون جاری کشور که ملزم کرده بر اساسنامه خودتان و با هماهنگی فدراسیون و نهاد بین‌المللی مانند گایسف کار خود را انجام بدهیم و چیزی اضافه بر این نمی‌خواهیم.

🔸به وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک گفتم می‌توانم با مقامات کمیته بین‌المللی المپیک دیدار و آنها را به ایران دعوت و حتی مشکل جودو را حل کنم.

🔸موی‌تای از موضع خود به هیچ عنوان طبق قانون بر نمی‌گرد و کوتاه نمی‌‌آید و محکم جای خود ایستاده است. تنها متولی موی‌تای در ایران ما و در دنیا ایفما است.

🔸هشدار می‌دهم موازی کاری تبعات سخت، شدید و سنگین از طرف کمیته بین‌المللی المپیک برای ورزش کشور دارد.

🔸زمانی که انجمن بودیم چه کاری برای ما انجام دادند و آیا هزار تومان برای ما هزینه کردند؟ خانواده موی‌تای در  زجر کار خود را انجام داده است.

🔸نهادهای نظارتی بررسی کنند اگر بودجه ای دولتی به اسم ما بوده، خرج چه چیزی شده است.

🔸وزارت ورزش و دفتر معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان رفتم و قرار شد این جلسات ادامه داشته باشد، اما نشد.

🔸چرا از آن طرف قصه نگاه نمی‌کنید که چه کارهایی برای کشور کردم و با وجود عدم پرداخت حق عضویت توسط فدراسیون وقت ورزش‌های رزمی، در مسابقات شرکت می‌کردم.

🔸من لابی کردم و اسم خلیج عربی را در مسابقات به خلیج فارس تغییر دادم.

🔸تا حالا چه کاری برای ما کردند و  حالا نیز هیچ چیزی نمی‌خواهیم.