به گزارش خبرگزاری آوای ورزش ، عباس اورسجی در مورد آغاز اردوهای تیم ملی کبدی ساحلی اظهار کرد: خیلی دوست داریم که اردوهای تیم ملی از آبان شروع شود و برنامه‌ها را نیز برای همان زمان می‌بندیم اما با توجه به افزایش شیوع کرونا کمی می‌ترسیم که مبادا مشکلی رخ دهد. به دنبال این هستیم که با رعایت دقیق تر پروتکل‌ها بتوانیم طبق برنامه مربیان، اردوهای تیم ملی را از آبان شروع کنیم.

رییس فدراسیون کبدی افزود: به امید خدا از ۳ آبان قرار است اردوهای تیم ملی بانوان به میزبانی تهران آغاز شود. البته ممکن است اردوها با چند روز جابه جایی شروع شود اما در نهایت هفته اول آبان استارت خواهد خورد. اگر استان دیگری میزبانی اردوها را بپذیرد می توانیم همزمان اردوهای آقایان را نیز شروع کنیم اما در غیر اینصورت باید بعد از اتمام اردوهای بانوان اردوی آقایان را شروع کنیم.

اورسجی در خصوص برگزاری مسابقات لیگ برتر کبدی نیز گفت: ستاد مقابله با کرونا در ورزش به ما هم مجوز داده و پروتکل‌هایی را برای ما مشخص کرده است که طبق آن می توانیم مسابقات و اردوها را برگزار کنیم. بنابراین ما پیگیر برگزاری لیگ ها هم هستیم. برگزاری به صورت متمرکز برای تیم‌ها شاید دشوار باشد اما می توانیم به صورت پراکنده مسابقات را انجام دهیم. یعنی تیم‌هایی که به لحاظ جغرافیایی نزدیک هم هستند در یک روز با هم مسابقه بدهند و به شهر خود بازگردند.

رییس فدراسیون کبدی اظهار کرد: برای مسابقات قهرمانی کشور هم همین گونه عمل می‌کنیم. کشور را به ۸ منطقه تقسیم کردیم و در هر منطقه ۴ استان قرار دارند. ۴ استان در یک روز با هم مسابقه می‌دهند و از هر گروه یک تیم بالا می‌آید. در نهایت ۸ تیم صعود کننده در دو روز مسابقه می دهند تا زودتر تکلیف تیم‌های برتر مشخص شود.

وی در خصوص زمان برگزاری بازی‌های ساحلی آسیا گفت: این مسابقات فروردین ۱۴۰۰ انجام خواهد شد. با شروع اردوها، تیم های ملی ما می توانند به آمادگی کامل برسند. البته بخشی از نگرانی ما به این خاطر است که با توجه به شیوع کرونا مسابقات در کل انجام نشود. با شروع تمرینات و اردوها قطعا بازیکنان ما به آمادگی کامل خواهند رسید.