به گزارش آوای ورزش، انتخابات کمیته ملی المپیک ششم شهریورماه سال گذشته برگزار شد و محمود خسروی‌وفا در رقابتی میلی‌متری با مهدی علی‌نژاد، سکان هدایت کمیته را برعهده گرفت. طبق اساسنامه کمیته ملی المپیک در زمان برگزاری انتخابات تعداد فدراسیون‌های المپیکی باید بیش از تعداد غیرالمپیکی‌ها باشد. در زمان انتخابات نیز این موضوع لحاظ شد و در دور اول انتخابات که ۵۳ عضو حضور داشتند، تعداد المپیکی‌ها به غیر المپیکی‌ها ۲۸ بر ۲۵ بود. در دور دوم با چراغ سبز آقای صالحی‌امیری دو فدراسیون غیر المپیکی(هاشم‌اسکندری رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد و مسعود سلیمانی رئیس فدراسیون اسکواش) به جمع اعضا اضافه شدند تا تعداد المپیکی‌ها به غیر المپیکی‌ها ۲۸ بر ۲۷ شود.

 

🔻ابطال انتخابات فدراسیون سوارکاری به این معنا است که حضور خلیلی در انتخابات کمیته ملی المپیک مجاز نبوده است و باید حضور ایشان را در انتخابات کان‌لم‌یکن تلقی کرد.

 

🔻حال سوال اصلی این است که با ابطال انتخابات سوارکاری که یک فدراسیون المپیکی نیز محسوب می‌شود، نسبت تعداد المپیکی‌ها به غیر المپیکی‌ها به هم می‌خورد و در عدد ۲۷ برابر می‌شود. با توجه به اساسنامه کمیته که باید تعداد المپیکی‌ها بیش از غیرالمپیکی‌ها در زمان انتخابات باشد، تکلیف انتخابات کمیته ملی المپیک چه می‌شود؟

 

🔻آیا این انتخابات به دلیل برابر بودن تعداد اعضای المپیکی و غیر المپیکی ابطال می‌شود؟ این سوالی است که باید مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به آن پاسخ دهند.