به گزارش آوای ورزش، به مناسبتی ( طی سالهای ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ ) یکی _ دو بار شاهد مستقیم دوندگی و تلاش های « مهدی الفتی » در ترمینال مسافربری شهر گرگان بودم .
جوانی شانزده _ هفده ساله که دنبال بلیت اتوبوس برای رسیدن به شهر برگزار کننده اردوهای آماده سازی شاخصین ژیمناستیک هنری مردان بود .
در آن هنگامه ، شاید هیچکس پیش بینی نمی کرد که پس از حدود پنج _ شش سال ، زحمات ، مرارت ها و سختی های تمرینی دلاور ژیمناست « گرگانی » کشورمان در دو نوبت ؛
_ اول : تاریخ سازی در بازیهای آسیایی هانگژو و دریافت مدال نقره وسیله « پرش خرک » .
_ دوم : تاریخ سازی در فرایند کسب سهمیه بازیهای المپیک پاریس ۲۰۲۴ در همان وسیله « پرش خرک »
نتیجه داده و کام جامعه ورزش و خانواده فرهیخته ژیمناستیک را شیرین کند .
از « رشادت » مهدی الفتی ، همین بس ، که پس از ناکامی در اجرای پرش « اول » که شاید منجر به آسیب دیدگی اش هم می شد ، مجددا پرش « دوم » خودش را در همان وسیله پرش خرک مسابقات جام جهانی قطر ( چهارمین مرحله رقابتهای کسب سهمیه المپیک) اجرا کرد تا پس از کسب امتیازات لازم در این فرایند چهار مرحله ای ، برای نخستین بار پس از پیروزی انقلاب ، سهمیه شرکت در بازیهای المپیک را بدست آورد .
آفرین بر « مهدی الفتی » شیرمرد ژیمناستیک ایران زمین .
اینک ، جدای از سهمیه بدست آمده توسط « الفتی » ، ژیمناستیک کشورمان یک نماینده هم در کادر داوران بازی‌های المپیک پاریس دارد . سید حمید رضا هاشمی داور ارزشمند ژیمناستیک هنری مردان هم ، دیگر ایرانی خانواده ژیمناستیک است که به عنوان قاضی در رقابتهای ژیمناستیک بزرگترین آوردگاه ورزشی جهان ، حضور دارد .
بر یکایک اعضای این خانواده فرض است که قدردان این توفیقات فرامرزی باشند و تلاش نمایند که جایگاه بدست آمده امروز ژیمناستیک ، همچنان در مسیر پیشرفت و توسعه باشد .

همه آنهایی که دستی بر گلستان ورزش دارند ، بدون شک می دانند که در کسب موفقیت های بین المللی ، آنهم در بالاترین سطح آن ، یعنی بازیهای المپیک ، داشتن دیپلماسی فعال ، تا چه اندازه می تواند ، « درب » های نیمه باز در مسیر پیشرفت را کاملا « باز » نماید و مشخصاً ، بلاشک در هر « دو » کسب سهمیه داوری و همچنین مسابقاتی , دیپلماسی کارساز فدراسیون ژیمناستیک ، راهگشا بوده است .
صد البته ، سوای همه تلاشهای صورت گرفته ، حضور محمد رضا خیرخواه ، که « خیرخواهانه » در کنار قهرمانان بوده و هدایت فنی ایشان را بر عهده داشته است ، بسیار بسیار تعیین کننده و تاثیر گذار بوده است .

دفتر دوم :

همانطور که همه می دانید و می دانیم ، قرار است « بیست و چهارم » اردیبهشت ماه جاری ، انتخابات ریاست فدراسیون ژیمناستیک با حضور سه کاندیدای معرفی شده ، برگزار شود  و ژیمناستیک کشورمان پس از حدود دو سال و نیم بلاتکلیفی و حاشیه و چالش ، رییس خود را خواهد شناخت.

به عنوان کمترین خدمتگزار ورزش ژیمناستیک کشور ، متواضعانه از جمیع فعالین در این حوزه ، استدعا دارد ، در این بیست روز باقی مانده تا برگزاری انتخابات ، فضای ژیمناستیک را غبارآلود نکنند ، « آب » را گل آلود نکنند .
تهمت و افترا نزنند ، کاندیداها را تخریب نکنند و اجازه دهند با سیاست مدبرانه وزیر ( کاملآ ورزشی ) ورزش و جوانان ، فرایند برگزاری انتخابات فدراسیون طی شده و مجمع عمومی فدراسیون ، از میان کاندیداها ، فرد صاحب صلاحیت را برگزیند تا ژیمناستیک با « ره توشه » بدست آمده و افتخارات ارزشمند کسب شده ، به روند پیشرفت خود ادامه دهد .
هر بزرگواری ، غیر از این عمل نماید ، « خیر خواه » ژیمناستیک ایران نیست .
… و باقی ، بقای شما

 

 ✍️ فرامرز سنگینی