به گزارش آوای ورزش،

اسماعیل مقصودلو اظهار داشت: در بازی‌های آسیایی هانگژو به دلیل آنکه به تیم ملی دعوت نشدم، حضور نداشتم که گفتند پیر شده‌ام. الان ۳۲ سالم است و فاضل اتراچالی هم همسن من است و هرچند وی هم به تیم ملی دعوت نشده بود و آنقدر فشار آورد تا بتواند به تیم ملی برود.

وی افزود: به فدراسیون اعتراض کردم و عباس اورسجی رئیس فدراسیون کبدی گفت که زورم به سرمربی نمی‌رسد. از زمانی که نخستین اردوی تیم ملی شروع شد ما در لیگ ستارگان هند بودیم و وقتی برگشتیم به تیم ملی دعوت نشدیم. در این فصل نیز فدراسیون اسامی ما را برای لیگ ستارگان هند ارسال نکرد.

ملی‌پوش کبدی عنوان کرد: وقتی ملی‌پوشی به این موضوع اعتراض می‌کند، فدراسیون می‌گوید که دیگر بازی در لیگ ستارگان هند برای شما کافی است و نوبت بازیکنانی است که ۵ سال در تیم ملی بودند اما پولی دریافت نکرده‌اند و باید به هند بروند. امسال فهرست اسامی ۱۹ یا ۲۰ بازیکن را از ایران برای حضور در لیگ ستارگان اعلام کردند اما هفت نفر از ایرانیان را هیچ تیمی جذب نکرد زیرا آنها را نمی‌شناختند. حضور در لیگ ستارگان هند براساس سطح‌بندی است و ما در سطح C بازی می‌کردیم.

وی ادامه داد: مطرح کردن سن ما برای عدم دعوت به تیم ملی یا حتی حضور در لیگ ستارگان هند بهانه است. مگر ما بازیکن تیم ملی و باتجربه نبودیم. در بازی‌های آسیایی جاکارتا جزو هفت بازیکن اصلی بودم و همین باعث شد تا قهرمان شویم. در مصاف با هند در فینال بازی‌های آسیایی جاکارتا، ۲۶ امتیاز کسب کردیم که ۸ امتیاز را من گرفتم.

مقصودلو خاطرنشان کرد: زمانی که در فینال بازی‌های آسیایی هانگژو هندی‌ها اعتراض کردند، آن اعتراض درست بود. یک سری قوانین در لیگ هند حذف شد اما در بازی‌های ملی آن قوانین حذف نشده بود. به همین دلیل اعتراض کردند و باید نتیجه ۵ بر یک به نفع هند اعلام می‌شد.

وی گفت: اگر قرار بود در تیم ملی انتخاب بازیکن با شایسته سالاری باشد ایران می‌توانست با ۱۰ اختلاف امتیاز هند را ببرد. تیم ملی کبدی می‌توانست بهتر ظاهر شود. از کبدی فعلا مایوس شدم و در واقع من را مایوس کردند. دلمان می‌خواست برای تیم ملی بازی کنیم اما ما را نخواستند. فعلا هم معلم ورزش در گرگان هستم.