به گزارش آوای ورزش، مهدی خوشی با بیان مطلب فوق، درباره حضور موفق تیم “یونگ مودو ایران” در مسابقات جهانی مسترشیپ کره جنوبی اظهار داشت: برای دومین بار است که موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی این رقابتها می شویم که نشانگر پتانسیل بالای این رشته در کشور و همچنین جوانان مستعدی است که در آن فعالیت می کنند.

خوشی که خود از مربیان و قهرمانان با سابقه جودو کشور است، درباره تاریخچه رسمیت “یونگ مودو” در ایران عنوان کرد: این رشته ترکیبی از جودو و تکواندو است که مهد آن در کره جنوبی قرار دارد. “یونگ مو دو” در سال ۹۲ توسط دکتر کیوان دهناد در کشور پایه گذاری شد و با برگزاری دوره های مختلف فنی، مربیگری و ارتقاء دان، اکنون به یکی از رشته های مطرح در ورزشهای مبارزه ای و دفاع شخصی در کشور مبدل شده است.

مسئول پایگاه قهرمانی و استعدادیابی “یونگ مو دو” کشور سپس تصریح کرد: طی این سالها با یک برنامه ریزی مستمر و حساب شده توانستیم جوانان علاقمند بسیاری را جذب این ورزش کرده و از میان آنها چهره های مستعدی را شناسایی و تیم های ملی خود را در هر دو بخش آقایان و بانوان تشکیل دهیم. اکنون هم با برگزاری اردوهای آماده سازی تمامی نفرات ما آماده حضور در مسابقات برون مرزی و کسب افتخار برای ورزش کشور هستند.

رییس “یونگ مو دو” استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: تیم های ملی این رشته تا کنون در ۴ دوره مسابقات جهانی در سالهای ۲۰۱۶، ۲۰۱۹، ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ حضور درخشانی داشته و مدالهای رنگارنگی کسب کرده اند. انشالله نوار پیروزی هایمان در سال ۲۰۲۴ نیز تداوم خواهد یافت و موفقیت های بیشتری در میادین مهم پیش کسب می کنیم.