به گزارش آوای ورزش، بعد از صدور مجوز برگزاری انتخابات فدراسیون رزمی‌ توسط مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی، آن هم درست در روز پایانی ثبت نام و رسانه ای شدن آن، تعدادی از کاندیداها به این شتابزدگی اعتراض کرده و خواستار تعویق مجمع شدند.

همچنین گفته شده است که انتخابات کمیسیون های مربیان، قهرمانان و داوران به جای فدراسیون در محل دفتر امور مشترک فدراسیون های ورزشی برگزار شده که به اعتقاد برخی نوعی تخلف محسوب می شود.

این در حالی است که براساس شنیده ها، فدراسیون رزمی پیش از این، برگزاری انتخابات کمیسیون های خود را به یک شرکت واسط واگذار کرده بود که ابهام در چینش کاندیداهای اعلامی باعث شد تا شرکت مذکور، آن را بر خلاف آیین نامه جدید وزارت ورزش دانسته و به همین دلیل از پذیرش انجام آن سر باز زند.

مهمترین سئوالی که در اینجا ایجاد می شود این است که دلیل انتخاب افراد از یک یا دو سبک خاص در انتخابات کمیسیون های این فدراسیون چیست؟!

علاوه بر موارد ذکر شده، بی توجهی به مفاد آئین نامه انتخابات فدراسیون های ورزشی و تاخیر در فراهم ساختن مقدمات برگزاری مجمع پیش رو نیز یکی دیگر از شائبه هایی است که توسط برخی کاندیداها مطرح شده است.

آنها بر این باورند که براساس قانون، رییس وقت فدراسیون ورزشهای رزمی می بایست حداقل ۴ ماه مانده به اتمام دوره ریاست خود، روند ثبت نام از کاندیداها را آغاز تا ثبت نام شوندگان از مهلت کافی برای رایزنی و معرفی برنامه های خود برخوردار باشند. این در حالی است که با درنظر گرفتن زمان اتمام ثبت نام ها و مدت طی شده برای تایید صلاحیتهای مدیریتی و ۴ گانه، هیچ کدام از نفرات صاحب صلاحیت به جز رییس قبلی این فدراسیون، فرصت لازم برای انجام کارهای تبلیغاتی جهت تصاحب آراء را در اختیار نداشته که این موضوع عملا شانس سایر رقبا را برای پیروزی در کارزار انتخابات تا حد چشمگیری کاهش می دهد.

براساس ماده ۸ دستورالعمل برگزاری انتخابات فدراسیون های ورزشی، معرفی کتبی نامزدهای پست های هیات رییسه همچون نواب رئیس، خزانه دار و کارشناس خبره، از جمله مواردی است که ثبت نام کنندگان ملزم به رعایت آن هستند؛ با این حال گفته شده که رئیس اسبق فدراسیون با نقض آئین نامه های وزارت ورزش، در اقدامی سئوال برانگیز از معرفی نایب رئیس بخش آقایان خود امتناع کرده است.  از راهروهای فدراسیون به گوش می رسد که با تطبیق اسناد ارائه شده از سوی کاندیداها و بررسی سوابق مدیریتی آنها، ابتدا تنها ۵ نفر از جمع ۱۱ کاندیدا برای شرکت در مجمع آتی، واجد صلاحیت  شناخته شده اند. با این وجود پس از بازبینی مجدد پرونده کاندیداهای معترض در دفتر معاونت ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش ، برخی که در مرحله نخست، سوابق مدیریتی شان مورد تایید قرار نگرفته بود، به شکل عجیبی به جمع کاندیداهای تایید صلاحیت شده اضافه شده اند!

و نکته پایانی اینکه هر چند با انتخاب مجید زارعیان به عنوان سرپرست فدراسیون ورزشهای رزمی، مجمع انتخابات آینده به سمت عدالت محوری پیش رفته است، با این وجود تداوم حضور برخی نفرات تیم مدیریتی سابق نظیر نایب رییس، مدیر روابط عمومی، مسئول دفتر و برادر رئیس وقت در آن فدراسیون، همچنان شائبه یک طرفه بودن این انتخابات را تقویت می کند.

با توجه به نکات مبهم ذکر شده، به نظر می رسد در شرایط موجود ورود وزیر ورزش به ماجرای انتخابات فدراسیون ورزشهای رزمی ضروری بوده و علاوه بر آن، تعویق زمان برگزاری مجمع و همچنین انتصاب افراد جدید در سمتهای کلیدی، می تواند شایعه مهندسی بودن این انتخابات را تا حد زیادی کمرنگ کند‌.