به گزارش آوای ورزش، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی باشگاه داران ورزشی استان تهران با بیان مطلب فوق ادامه داد: از آنجا که ورزش کردن باعث میشود ده‌ها سرفصل بار هزینه از دوش کشور همچون سوبسید‌های درمانی برداشته شود و با هدف تشویق مردم به ورزش، با پیگیری‌های صورت گرفته مجلس شورای اسلامی مردم را از پرداخت مالیات ارزش افزوده معاف کرده که مصوبات آن به صورت شفاف از سوی دولت ابلاغ شده است.

صدقی افزود: در این بین وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان امور مالیاتی در راستای ابلاغ این قانون به واحد‌های خود ذی حساب‌های مالیاتی و باشگاه‌ها را روبروی هم قرارداده و مصادیق به گونه‌ای عنوان شده که باشگاه‌ها مالیات بر ارزش افزوده را از مردم گرفته و به دولت دهند.

وی ضمن بیان اینکه این موضوع عین بی عدالتی و مصداق واضح دور زدن مردم، مجلس و دولت توسط وزارت اقتصاد و امور دارایی است گفت: در صورت این اتفاق شاهد گران شدن ورزش، افزایش کم تحرکی، افزایش فشار مالی به مردم و حذف هر چه بیشتر ورزش از سبد خانوار خواهیم بود.

صدقی در پایان خاطر نشان کرد:نیاز است تا وزیر ورزش و جوانان در خصوص پیگیری این موضوع با وزارت اقتصاد و دارایی جلسه داشته باشد تا از این ضربه بزرگ به ورزش همگانی و ورزش سلامت محور جلوگیری شود.