به گزارش آوای ورزش، لیگ برتر بسکتبال مردان ایران از ۱۵ آبانماه با حضور ۱۶ تیم به صورت متمرکز در تهران برگزار می گردد. از این رو بسیاری از باشگاه ها برای جذب بازیکن خارجی اقدام کرده اند و قرار است این بازیکنان از ابتدای فصل تیم خود را همراهی کنند.

  • پری پتی گارد راس آمریکایی فصل قبل شهرداری گرگان، بار دیگر با این تیم به توافق رسیده است.این چهره که از محبوبیت خاصی بین هواداران بسکتبال گرگان برخوردار است امسال بازهم با پیراهن تیم شهرداری گرگان در لیگ برتر به میدان خواهد رفت.
  • همچنین شیمیدری ها از جذب کلوین آمایو گارد راس کانادایی با قامت ۱۹۳ سانتی متر و بازیکن فصل قبل توفارقان آذرشهر و همچنین ایلوی وارگاس سنتر ۲۱۲ سانتی متری دومینیکنی خبر دادند که این دو بازیکن پس از ورود به تهران و انجام آزمایشات پزشکی و تست کرونا از روز گذشته تمرینات خود را با شیمیدر آغاز کرده اند. لازم به ذکر است ایلوی وارگاس عضو تیم‌ ملی دومنیکن بوده و سابقه بازی در دو جام جهانی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۹، حضور در لیگ های NCAA و لیگ کشورهای اسپانیا ، یونان، فرانسه، آرژانتین و برزیل را در کارنامه دارد.
  • تیم مس کرمان با هدایت محمد کسایی پور دومین سال حضور در لیگ برتر را تجربه می کند. از اردوی این تیم به گوش می رسد که کرمانی ها با نوویل کری بازیکن ۲۷ ساله اهل انگلیس قرارداد بسته اند. این بازیکن در پست ۴ و ۵ بازی می‌کند و سابقه حضور در باشگاه‌های فرانسه، هلند و پرو را در کارنامه خود دارد.
  • باشگاه بسکتبال شهرداری بندرعباس نیز که همانند کرمانی ها دومین سال حضور در لیگ برتر تجربه می کند، از حضور یک بازیکن لیتوانیایی در ترکیب خود خبر داد. هارولداس ساپریکیناس ۲۵ ساله با قد ۱۸۵ سانتی متر بازیکن فصل گذشته تیم پسکارا ایتالیا بوده و سابقه بازی در تیم ملی جوانان لیتوانی و همچنین مسابقات دانشگاه‌های آمریکا (NCAA) را نیز دارد.
  • آویژصنعت پارسای مشهد امسال بار دیگر سرجان ایووانوویچ صربستانی را روی سکوی هدایت خود دارد. این سرمربی برای تقویت تیم خود دو بازیکن خارجی را به ترکیب تیم مشهد اضافه کرده است. نیکولا یفتیچ ۳۳ ساله با ۲۰۵ سانتی‌متر قد سابقه حضور در لیگ کشورهای صربستان، اسلوونی، فنلاند، فرانسه، آرژانتین، روسیه، اردن و لهستان را دارد و الکساندر پونیاوویچ ۲۹ ساله با ۲ متر قد است که قهرمانی در لیگ B فرانسه در سال ۲۰۱۷، قهرمانی کاپ بوسنی در سال ۲۰۱۸، قهرمانی زیر ۱۸ سال اروپا در سال ۲۰۰۹ و قهرمانی زیر ۱۶ سال اروپا در سال ۲۰۰۷ را در کارنامه ورزشی خود دارد، دو بازیکن صربستانی این فصل آویژصنعت مشهد هستند.
  • دیگر تیمی که اقدام به جذب بازیکن خارجی نموده، شورا و شهرداری قزوین با هدایت محمدرضا اسلامی است. اسلامی برای تقویت ترکیب خود با مالکوم گرانت آمریکایی به توافق رسیده است.گرانت فصل گذشته در تیم پینو اوایگودیس پاسوالیس در لیگ بسکتبال لیتوانی بازی کرده و در هر بازی میانگین ۶.۲ امتیاز، ۱.۲ ریباند و ۱.۴ پاس گل را کسب کرده است.

کیانا شادرو