به گزارش آوای ورزش، درحالی لیگ برتر بسکتبال از پنج شنبه هفته جاری به صورت متمرکز در تهران برگزار می شود که روز به روز بر تعداد بازیکنان مبتلا به کووید ۱۹ افزوده می شود. شب گذشته، مهدی کامرانی بازیکن اسبق تیم ملی و حال حاضر مهرام تهران در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد که به کرونا مبتلا شده و باید دوران قرنطینه دو هفته ای را سپری کند. پیش از او نیز تست صمد نیکخواه بهرامی دیگر بازیکن مهرام مثبت اعلام شده بود. همچنین بازیکنان تیم های شورا و شهرداری قزوین، ذوب آهن اصفهان و آویژصنعت مشهد هم به این بیماری مبتلا شده بودند و امروز یکی از بازیکنان جوان اکسون تهران نیز ابتلای خود را اعلام کرد.

از آنجا که طی هفته گذشته تیم ها به منظور آماده سازی، بازی های دوستانه ای باهم برگزار کرده بودند، این احتمال وجود دارد که در روزهای آینده شاهد ابتلای تعداد بازیکنان بیشتری باشیم و در صورت وقوع این حادثه باید ببینیم که آیا فدراسیون بسکتبال همچنان به برگزاری لیگ در تاریخ موعود اصرار دارد و یا لیگ برتر بسکتبال مردان به تعویق خواهد افتاد.

چندی پیش شبنم کلاهی دبیر فدراسیون اعلام کرد که تیم ها باید “خود مراقبتی” را دستور کار قرار دهند و فدراسیون توانایی اعمال قوانین پیشگیرانه تر را ندارد. همچنین فرهاد زحمتکش سرپرست کمیته داوران و مسابقات لیگ برتر نیز از برگزاری لیگ در تاریخ موعود و “تحت هر شرایطی” خبر داد. این درحالی است که در طی کل دوران برگزاری لیگ فقط سه تست PCR انجام می شود و تیم های شهرستانی تنها ۴۸ ساعت و تیم های تهرانی تنها ۲۴ ساعت قبل از بازی قرنطینه می شوند.

در صورتی که لیگ برتر بسکتبال ایران به دلیل موج سوم ویروس کرونا و شیوع آن بین بازیکنان بسکتبال به تعویق نیافتد، رقابتها از ۱۵ آبانماه در سالن بسکتبال آزادی برگزار می شود.

 

کیانا شادرو