به گزارش آوای ورزش، لیگ برتر بسکتبال مردان کشور امروز با دیدار دو تیم شهرداری گرگان و صنعت مس رفسنجان افتتاح شد.

این دیدار راس ساعت ۱۵:۳۰ در سالن بسکتبال آزادی و بدون حضور تماشاچی برگزار گردید و تیم شهرداری گرگان در وقتهای اضافه توانست با نتیجه به پیروزی دست یابد.

 

*پیروزی رفسنجان در کوارتر نخست

تیم شهرداری گرگان با ترکیب محمد جمشیدی، پری پتی، روزبه ارغوان، سینا واحدی و کیوان ریاعی به میدان آمد. در آنسوی زمین نیز محمد شهریان، اصغر کاردوست، مهدی مرادی نسب، وحید اسلامی و سعید محمدی پنج بازیکن آغازین تیم مس رفسنجان بودند. نخستین امتیاز دیدار افتتاحیه را محمد شهریان از مس رفسنجان به دست آورد و سپس محمد جمشیدی از گرگان با یک پرتاب سه امتیازی آن را پاسخ داد. این دیدار تا اواسط کوارتر پایاپای و نزدیک پیش می رفت اما کم کم رفسنجانی ها با عملکرد خوب سعید محمدی اختلاف را زیاد کردند و در نهایت کوارتر اول با نتیجه ۱۴_۱۹ به سود شاگردان امیر هاشمی به پایان رسید.

 

* انتقام گرگانی ها در پایان نیمه اول

بازیکنان شهرداری گرگان که در کوارتر نخست نتوانسته بودند رضایت کادر فنی را جلب کنند، در کوارتر دوم با افزایش فشار دفاعی سعی در کم کردن اختلاف امتیازی داشتند تا جاییکه محمد جمشیدی ملی پوش این تیم توانست اختلاف امتیازی را به حداقل یک امتیاز برساند. با این حال اصغر کاردوست سنتر باتجربه مس رفسنجان چه در دفاع و چه در حمله نقطه قوت این تیم در زیر سبد بود و بازیکنان رفسنجان بار دیگر اختلاف را افزایش دادند تا مهران شاهین طبع پس از ثبت نتیجه ۲۹_۳۳ مجبور به گرفتن زمان استراحت شود. اگرچه پس از پایان زمان استراحت مهدی مرادی نسب با یک پرتاب سه امتیازی امتیازات تیم خود را به عدد ۳۶ رساند، اما در آن سوی میدان پرتاب دو امتیازی محمد جمشیدی و سپس سه امتیازی سینا واحدی باعث شد تا در دقیقه پایانی این نیمه نتیجه ۳۴_۳۶ شود. پس از آن علیار نجفی با نفوذ در زیر حلقه بازی را به تساوی کشاند و در ثانیه پایانی محمد جمشیدی با یک لی آپ توانست برتری را از آن تیم خود کند تا شهرداری گرگان علاوه بر گرفتن انتقام کوارتر نخست، با نتیجه ۳۸_۳۶ به سود خود نیمه نخست را به پایان برساند.

در پایان نیمه نخست، محمد جمشیدی از تیم شهرداری گرگان با ۱۴ امتیاز و سعید محمدی از تیم مس رفسنجان با ۱۰ امتیاز برترین بازیکنان تیم خود بودند.

 

*تساوی در کوارتر سوم

نخستین اسلم دانک این فصل رقابتهای لیگ برتر مردان، در ابتدای کوارتر سوم توسط روزبه ارغوان به ثمر رسید. گرگانی ها بازی هجومی تری را نسب به نیمه نخست دستور کار خود قرار داده بودند اما رفسنجانی ها که با عملکرد خوب خود اعتماد به نفس زیادی به دست آورده بودند، اجازه افزایش اختلاف را به حریف نمی دادند. بازی در نیمه کوارتر سوم بار دیگر به تساوی کشیده شد و سپس هردو تیم پایاپای پیش رفتند تا جاییکه در پایان این کوارتر هر دو تیم ۱۴ امتیاز کسب کردند و گرگانی ها با برتری دو امتیازی که در نیمه نخست به دست آورده بودند، با نتیجه ۵۰_۵۲ این کوارتر را نیز با پیروزی پشت سر گذاشتند.

 

*پیروزی شهرداری گرگان در وقتهای اضافه

در کوارتر چهارم یاران مهران شاهین طبع عملکرد بهتری از خود به نمایش گذاشتند و توانستند حتی اختلاف را به ۵ امتیاز نیز بکشانند با این حال بازیکنان مس رفسنجان به جنگیدن ادامه دادند و در شرایطی که تنها ۱۷ ثانیه به پایان این دیدار زمان باقی مانده بود و گرگانی ها با نتیجه ۶۹_۷۲ از حریف پیش بودند، مهدی مرادی نسب با یک پرتاب سه امتیازی این دیدار را به تساوی کشاند و باعث شد گرگانی ها تقاضای وقت استراحت کنند، با این حال پس از زمان استراحت هیچ کدام از دو تیم موفق به کسب امتیاز نشدند، تا این دیدار به وقتهای اضافه کشیده شود.

در ابتدای وقتهای اضافه گرگانی ها دو امتیاز به دست آوردند و سپس سینا واحدی یک فول گل به ثمر رساند تا نتیجه ۷۲_۷۷ به سود گرگان پیش رود. در آنسوی میدان محمد شهریان دو امتیاز به دست آورد که خیلی سریع در سوی دیگر پاسخ داده شد تا گرگانی ها نشان دهند که برای پیروزی در وقتهای اضافه مصمم هستند.

محمد شهریان از تیم مس رفسنجان در کمتر از سه دقیقه به پایان این دیدار ۵ فوله و از بازی خارج شد. گرگانی ها اختلاف را به ۱۰ امتیاز به سود خود رساندند و رفشنجانی ها هرچه تلاش کردند نتوانستند این اختلاف را کاهش دهند. در نهایت این دیدار با نتیجه ۷۸ _ ۸۸ به سود شهرداری گرگان به پایان رسید.

محمد جمشیدی با کسب ۴۱ امتیاز، ۸ ریباند،۲ توپربایی و ۲ پاس منجر به گل بهترین بازیکن میدان شد. برای تیم مس رفنسجان نیز وحید اسلامی با کسب ۲۰ امتیاز، پرامتیازترین بازیکن تیمش نام گرفت.

لازم به ذکر است دیدار دو تیم پالایش نفت آبادان و هیات بسکتبال استان خوزستان به دلیل تعداد زیاد مبتلایان به کرونا در تیم اهوازی به تعویق افتاد.

همچنین دیدار دو تیم پالایش نفت آبادان و صنعت مس رفسنجان فردا ساعت ۱۸:۳۰ برگزار می گردد.

 

کیانا شادرو