به گزارش آوای ورزش، روز دوم لیگ برتر بسکتبال با جدال دو تیم پالایش نفت آبادان و صنعت مس رفسنجان برگزار گردید که در پایان شاگردان هماد سامری با نتیجه ۵۸_۶۵ به پیروزی رسیدند. دیگر دیدار امروز نیز قرار بود مابین دو تیم شهرداری گرگان و هیات بسکتبال خوزستان برگزار گردد که به دلیل مثبت بودن تست بازیکنان اهواز این دیدار به تعویق افتاد.

 

*پیروزی رفسنجان در کوارتر اول با سه امتیازی وحید اسلامی

محمد شهریان، مهدی مرادی نسب، سعید محمدی، وحید اسلامی و اصغر کاردوست پنج بازیکن شروع کننده تیم مس رفسنجان بودند و برای پالایش نفت آبادان رسول مظفری، محمد حسن زاده، سعید داورپناه، آرن داوودی و امیر صدیقی به میدان رفتند. رسول مظفری نخستین دو امتیازی خود و این بازی را به ثمر رساند و محمد شهریان با یک پرتاب سه امتیازی به آن جواب داد تا رفسنجانی ها که در روز گذشته نیز بازی خوبی برابر شهرداری گرگان داشتند، نشان دهند که حریف دست و پا بسته ای برای آبادانی ها نیستند. این کوارتر مانند کوارتر نخست بازی دیروز پایاپای و نزدیک پیش رفت و در شرایطی که آبادانی ها ۱۷_۱۹ از حریف پیش بودند، وحید اسلامی کاپیتان مس رفسنجان با یک پرتاب سه امتیازی نتیجه را به سود تیم خود کرد تا کوارتر نخست ۱۹_۲۰ به سود شاگردان امیر هاشمی به پایان برسد.

 

*برد یک نیمه ای برای نفتی ها

آبادانی ها در شروع کوارتر دوم با یک پرتاب دو امتیازی اختلاف کوارتر اول را به سود خود تغییر دادند و سپس هر دو تیم برای افزایش اختلاف امتیازی تلاش کردند.بعد از آنکه نفتی ها در چند رفت و برگشت موفق به امتیازگیری نشدند، هماد سامری درخواست وقت استراحت کرد تا شاید بتواند روند بازی را تغییر دهد. در ادامه عدنان شاوردی بازیکن بومی آبادان با یک پرتاب سه امتیازی اختلاف را به عدد ۴ رساند تا نشان دهد زمان درخواست شده توسط سامری مفید بوده است. با این حال رفسنجانی ها با بازی خوب محمد شهریان و سعید محمدی سعی در کاهش اختلاف امتیازی داشتند و در این بین هماد سامری نسبت به سوت های داوران اعتراض داشت و معتقد بود داورها خطاهای نادرستی از بازیکنانش می گیرند. این نیمه با نتیجه ۳۲_۳۵ به سود پالایش نفت آبادان به پایان رسید.

محمد شهریان با کسب ۱۴ امتیاز و سعید داورپناه با کسب ۹ امتیاز، امتیازآورترین بازیکنان تیم خود در نیمه نخست بودند.

 

*ّحاشیه امنیت آبادانی ها در کوارتر سوم

کوارتر سوم با یک سه امتیازی از سوی امیر صدیقی بازیکن پالایش نفت آبادان آغاز شد و تا حدود ۳ دقیقه مانده به پایان این کوارتر اختلاف امتیاز دو تیم همانند پایان کوارتر دوم تنها سه امتیاز بود و هر دو تیم در اقدامات خود در زیر سبد حریف ناموفق بودند تا بالاخره با خطای انجام شده روی محمد شهریان توسط بازیکنان آبادان، این بازیکن هر دو پرتاب خود را به ثمر رساند و اختلاف امتیازی به عدد یک رسید. زمان زیادی از این امتیاز نگذشته بود که سعید داورپناه کاپیتان نفتی ها با یک پرتاب سه امتیازی و سپس دو امتیازی محمد حسن زاده حاشیه امنیت شش امتیازی برای شاگردان سامری به وجود آورد. در نهایت این کوارتر با نتیجه ۴۶ _ ۵۱ به سود آبادانی ها به پایان رسید.

 

*دومین شکست برای مس رفسنجان

در کوارتر چهارم هر دو تیم دست به بازی هجومی زدند و رفسنجانی ها که روز گذشته بازی سنگینی را انجام داده بودند، از نظر فیزیکی نسبت به حریف توان کمتری داشتند با این حال دست از جنگیدن نکشیدند و هر امتیاز در یک سوی زمین پاسخی در سوی دیگر زمین داشت. در نیمه دوم کوارتر چهارم کم کم تیم پالایش نفت آبادان بازی را در دست گرفت و اختلاف امتیازی به عدد ۱۰ نیز رسید. اما محمد شهریان با یک پرتاب سه امتیازی اختلاف را کاهش داد تا در نهایت این دیدار با نتیجه ۵۸_۶۵ به سود تیم نفت آبادان به پایان برسد.

لازم به ذکر است فردا در روز سوم رقابتهای لیگ برتر آقابان دو تیم آویژصنعت مشهد و شورا و شهرداری قزوین راس ساعت ۱۳ در سالن آزادی به مصاف یکدیگر می روند. دیدار تیم های اکسون تهران و پدافند رعد مشهد به دلیل بالا بودن تعداد بازیکنان کرونایی مشهد به تعویق خواهد افتاد.

 

کیانا شادرو