به گزارش آوای ورزش، آخرین دیدار هفته دوم رقابتهای لیگ برتر بسکتبال با پیروزی آسان برای ذوب آهن اصفهان به پایان رسید.

عصر امروز (پنج شنبه ۲۱ آبانماه) ذوب آهن اصفهان و شهرداری بندرعباس راس ساعت ۱۶:۴۵ در سالن بسکتبال آزادی به مصاف یکدیگر رفتند و اصفهانی با نتیجه ۷۲_۱۰۱ حریف خود را از پیش رو برداشتند.

قضاوت این دیدار برعهده حسن نیکخواه، رامین فتحی و کیوان محمودی بود. برای تیم ذوب آهن سجاد مشایخی، محمد ترابی، فرید اصلانی، علیرضا مرتضوی و محمد یوسفوند پنج بازیکن آعازین بودند. همچنین اسحاق حاتمی فر، علی جمشیدی، واعط محمودی نسب، امید قاری نژاد و محمد یزدان پناه از تیم شهرداری بندرعباس به میدان آمدند.

  • پیروزی ۲۷ امتیازی برای ذوبی ها

نخستین امتیاز این دیدار با پرتاب دو امتیازی بازیکنان اصفهان به دست آمد و سپس با خطایی که روی علی جمشیدی بازیکن بندر رخ داد، این بازیکن هر دو پرتاب آزاد خود را به ثمر رساند و بازی ۲_۲ مساوی شد. در کوارتر اول هردو تیم خطاهای زیادی انجام دادند و بازی فیزیکی دستور کار دو تیم بود. با این حال پس از دو پرتاب سه امتیازی از سوی سجاد مشایخی و محمد یوسفوند امتیاز شاگردان فزاد کوهیان به عدد ۱۸ و دو برابر امتیازات تیم بندرعباس رسید. همین امر باعث شد موتور امتیازگیری ذوبی ها روشن شود و در نهایت کوارتر اول با نتیجه ۱۳_۳۱ به سود نماینده اصفهان به پایان رسید.

کوارتر دوم با دو پرتاب سه امتیازی محمدرضا اکبری کاپیتان تیم ذوب آهن آغاز شد و سپس فرید اصلانی و سجاد مشایخی نیز قدرت پرتاب های خود را به رخ حریف کشیدند. در آنسوی میدان پرتاب سه امتیازی علی جمشیدی و بازی خوب مجید رنجبر نتوانست اختلاف امتیازی را کاهش دهد و در نهایت شاگردان فرزاد کوهیان با پیروزی ۵۹ بر ۳۲ نیمه نخست را به پایان رساندند و به رختکن رفتند.

در پایان نیمه اول، محمد یوسفوند و محمدرضا اکبری با کسب ۱۲ امتیاز، امتیازآورترین بازیکنان ذوب آهن و اسحاق حاتمی فر با کسب ۹ امتیاز، امتیازآورترین بازیکن شهرداری بندرعباس بود.

*پیروزی آسان برای شاگردان کوهیان

روند امتیازگیری ذوبی ها در کوارتر سوم ادامه داشت و کم کم هیجان بازی افت کرد. فرزاد کوهیان با توجه به اختلاف امتیازی ایجاد شده بازیکنان نیمکت خود را به میدان فرستاد اما بارهم شاگردان رضا هنگام پور نتوانستند مانع امتیازگیری حریف شوند و این کوارتر نیز با نتیجه ۵۶_۷۸ به سود اصفهان به پایان رسید. روال بازی در کوارتر چهارم همانند سه کوارتر قبل به سود ذوب آهن اصفهان بود و این تیم توانست امتیازات خود را سه رقمی کند. بدین ترتیب دیدار ذوب آهن اصفهان و شهرداری بندرعباس با نتیجه ۷۲_۱۰۱ به سود ذوبی ها به پایان رسید.

محمدرضا اکبری کاپیتان تیم ذوب آهن با کسب ۲۴ امتیاز، ۱۴ ریباند، ۳ پاس منجر به گل، ۲ بلاک شات و تاثیرگذاری +۳۶ برترین بازیکن میدان نام گرفت.

این دیدار، آخرین دیدار رقابتهای هفته دوم لیگ برتر بسکتبال بود و لیگ مردان به دلیل شروع اردوی تیم ملی و حضور ملی پوشان در پنجره دوم رقابتهای انتخابی کاپ آسیا به مدت سه هفته تعطیل خواهد شد.

 

کیانا شادرو