به گزارش آوای ورزش، « فرهاد دردار » درباره آغاز به کار ورزش رزمی کیک بوکسینگ در کشورمان‌ گفت: مسلمأ فردی که از روز اول روشی از ورزش های رزمی را در جامعه ورزشی معرفی می کند، بنیانگذار این رشته خطاب می گردد. لازم به توضیح است که پس از پیروزی انقلاب، رشته های بوکس، کونگ فو و تاپ کاراته فول کنتاکت ممنوع شدند. من در آن زمان باشگاهی داشتم به نام « تاپ کاراته فول کنتاکت دردار » و به عنوان اولین بنیانگذار آن رشته در سراسر ایران فعالیت می کردیم و همیشه سعی داشتیم ورزش بوکس را هم که مکملی برای کیک بوکسینگ هست را تمرین کنیم. در آن زمان تاپ کاراته فول کنتاکت بعد از بازگشایی مجدد بوکس، باعث شد که بتوانیم تاپ کاراته فول کنتاکت را به عنوان همان کیک بوکسینگ به جامعه معرفی کنیم.
وی افزود: در زمان ریاست دکتر « غفوری فرد » بر سازمان تربیت بدنی وقت، تاپ کاراته فول کنتاکت رسمی شد و بعد از چند سال، من در آن زمان به عنوان سرمربی تیم ملی کیک بوکسینگ کانادا از بریتیش کلمبیا استخدام شدم و تیم استان بریتیش کلمبیا شهر ونکوور را در مسابقات جهانی ژاپن که در استایل شوت بوکسینگ بود، به مقام قهرمانی دنیا رساندم.
این محقق و استاد دانشگاه ادامه داد: به دلیل این‌ که در خارج از کشور مربیگری می کردم، طبعا نمی توانستم‌ کارهای تاپ کاراته فول کنتاکت و یا همان کیک بوکسینگ را در ایران همزمان انجام دهم. اما این مساله به معنای این نیست که من این ورزش را در ایران راه اندازی نکرده ام و ایران را فراموش کرده ام، بلکه کلیه مدیریت امور را به شاگردان ارشد از جمله جهانگیر اسدی، محمد رضا زند‌ کریمی،احمد شقاقی، بابک مقدم و حسن عبدی سپردم و کماکان مدیریت کل را خودم انجام می دادم.
دردار در مورد کشمکش های بین فدراسیون ورزش های رزمی و انجمن کیک بوکسینگ واکو گفت: باید متذکر شوم که مسوولین واکو نمی توانند ادعا کنند که تنها سازمان کیک بوکسینگ در جهان و ایران هستند. واکو سازمانی است که مسابقات برگزار می کند به روش های مختلف و در واقع یک سیستم آموزشی نیست.
وی ادامه داد:
‏WAKO (World Amateur Kickboxing Organisations)
و اعضای آن سبک های کیک بو کسینک با پیشوند و یا پسوند های مختلف هستند. اعضای این سبکها هم بالطبع نهایتا عضو سازمان خود و سبکهای آنها هم عضو واکو هستند. ولی واکو به خودی خود یک سبک و یا روش نیست.
بنیانگذار کیک بوکسینگ در ایران درباره مسئولیت جهانی خود اظهار داشت: مدیریت ورزش کیک بوکسینگ جهانیWorld SKF برعهده من است و مرکزیت آن در کشور کانادا است. متاسفانه مسوول فدراسیون ورزشهای رزمی قبلی، مسوولیت اس کا اف را در ایران علی رغم صدور حکم ابطال مسؤولی که خود را بدون نمایندگی رسمی نماینده ایران می دانست را دوباره و بدون نمایندگی و مدارک رسمی از سازمان جهانی کانادا به وی واگذار کردند و این کاملا با قوانین حقوقی سازمان جهانی مغایرت دارد.
از طرف دفتر مرکزی اس کا اف با فدراسیون انجمن های ورزش های رزمی فعلی تماس حاصل کردیم تا بتوانیم همکاری های گسترده تری در حد پشتیبانی فنی و حضور تیم ملی کیک بوکسینک ایران در مجامع بین المللی کنیم و همزمان با صدور حکم خلع ید افراد بدون مدرک اس کا اف در ایران اقدامات لازم را به عمل بیاوریم.
وی در ادامه یادآور شد: اعضای هیات رئیسه و مسئول جدید ( وحید خداوردی ( قهرمان جهان اس کا اف سال ٢٠٠٢ کانادا ) که رسما مسئول امور اجرائی اس کا اف در ایران هستند را جایگزین کرده ایم.
ضمنأ لازم به ذکر است هر گونه فعالیت بدون مجوز سازمان جهانی اس کا اف، استفاده از نام و نشان و محتویات فنی سبک، مسابقات در ایران و حتی تغییر در نشان و آرم آن مورد پیگرد از طریق مراجع قضایی است.
دردار در پایان خاطر نشان‌کرد: اولین اقدام ما انتصاب تیم قانونی و تشکیل هیات رئیسه و مسئولین استانها است. در مرحله بعد به آموزش مدیریتی و فنی این افراد به شکل آنلاین می پردازیم. در ادامه و با همکاری با فدراسیون، به تیم ملی کیک بوکسینگ ایران کمک خواهیم کرد تا قدرت و تکنیک فایتر های ایران عزیزمان را در جهان بیشتر از گذشته تثبیت کنیم.

نویسنده: جواد منتخبی