به گزارش آوای ورزش، تیم ملی بسکتبال ایران هشتم و دهم آذرماه در پنجره دوم رقابتهای انتخابی کاپ آسیا به مصاف حریفان می رود. به همین منظور اردوی تیم ملی از شنبه ( ۲۴ آبانماه )با دعوت از ۲۰ بازیکن آغاز شد که در این بین صمد نیکخواه بهرامی و رسول مظفری به دلیل مثبت بودن تست کرونایشان در اردو حضور ندارند. همچنین حامد حدادی که در لیگ چین شاغل است به دلیل محدودیت های قرنطینه دوران کرونا نمی تواند به اردوی تیم ملی اضافه شود.

از دیگر بازیکنان خارج از اردو می توان به آرون گرامی پور اشاره کرد که امشب به ایران می رسد و از فردا تمرینات خود را آغاز می کند. همچنین بهنام یخچالی لژیونر شاغل در لیگ آلمان شنبه هفته آینده از هامبورگ به تهران می آید و پیش از اعزام به قطر به ترکیب تیم اضافه می شود.

چندی پیش مهران شاهین طبع سرمربی تیم ملی کشورمان اعلام کرد که در لیست اعلام شده به فیبا اسامی ۲۴ بازیکن ذکر شده است اما به دلیل پروتکل های بهداشتی دوران کرونا تنها ۲۰ بازیکن را به اردو دعوت کرده اند. محمد شهریان، امیرحسین آذری، نوید رضایی فر و کیوان ریاعی بازیکنانی هستند که در لیست فیبا قرار دارند اما به این اردو دعوت نشده اند.

طبق مقررات فیبا، پنجره دوم رقابتهای انتخابی کاپ آسیا به صورت متمرکز خواهد بود. دیدارهای گروه ایران در کشور قطر برگزار می شود و تیم ها موظف هستند ۴ روز پیش از آغاز رقابتها در کشور میزبان حضور یابند. بدین ترتیب تیم ملی کشورمان ۴ آذرماه ایران را به مقصد قطر ترک می کند و هشتم و دهم آدرماه به ترتیب به عربستان و سوریه رقابت خواهد کرد.

ملی پوشان ایران اسفندماه سال گذشته در پنجره نخست رقابتها در تهران به آسانی سوریه و قطر را از پیش رو برداشتند و به دو پیروزی دست یافتند