به گزارش آوای ورزش، تیم بسکتبال عربستان سعودی بعد از بازیهای آسیایی پکن در سال ۱۳۶۹ هجری شمسی که به مقام سوم رسید، دیگر نتوانست رقیب جدی برای تیم ملی بسکتبال ایران باشد. قدرت عربستانی ها کم کم رو به افول رفت و تیم ملی ایران به تدریج رشد نمود تا جاییکه عربستان با ترس و واهمه جلوی ایران ظاهر می شد. مصداق این امر بازی روز گذشته این دو تیم است که در کوارتر نخست بازیکنان کشورمان عملکرد خوبی داشتند. حتی در دقایقی اختلاف امتیازی به دو برابر نیز رسید و تیم عربستان از نام ایران و بازیکنان ایرانی ترسیده بود. اما در کوارتر دوم ضعیف ظاهر شدیم و آنها نیز کم کم روحیه گرفتند، در کوارتر سوم رقیب شانه به شانه ما حرکت کرد و در کوارتر چهارم توانستیم با برتری از میدان خارج شویم.

تیم ملی کشورمان در شرایطی در پنجره دوم رقابتهای انتخابی کاپ آسیا ظاهر شد که تصور نمی کرد تیم عربستان سعودی بتواند برایش دردسرساز شود. شاید در واقعیت امر نیز عربستانی ها حریف سختی نبودند، اما مدتها تمرین نکردن و هماهنگ نبودن بازیکنان ایران باعث شد در بسیاری از دقایق نفس های حریف را پشت سرمان احساس کنیم.عربستانی ها بازی را به تساوی کشاندند و حتی می توانستند پیش بیافتند اما پرتاب های آزاد آنها به ثمر ننشست و این شانس از آنها گرفته شد. به طور کلی هر دو تیم در پرتاب های آزاد ضعیف عمل کردند و تیم ایران در پرتاب های سه امتیازی موفق تر بود و بازیکنان عربستان تنها در کوارتر چهارم و آن هم از روی غفلت بازیکنان ایرانی توانستند سه پرتاب سه امتیازی را به ثمر برسانند.

عملکرد دو بازیکن دورگه ایران مساعد نبود و از آنجا که به مدت ۹ ماه هیچ بازی انجام نداده بودند، با بازیکنان هماهنگی نداشتند. به جرات می توان گفت نقطه ضعف ما در سرعت دهی به حمله و دفاع بود. اگر در حمله ناموفق می شدیم در برگشت به دفاع به کندی عمل می کردیم. همچنین تعداد توپ هایی که از دست دادیم زیاد و دقت و توجه در پاسکاری کم بود. به طور کلی می توان گفت بازیکنان ایران کمتر از نیمی از قابلیت های خود را در این بازی به کار گرفتند. آمادگی خوب بهنام یخچالی که در روستوک آلمان بازی می کند و همچنین پرتاب های به موقع محمد جمشیدی و عملکرد چشمگیر محمد ترابی در پست پنج به پیروزی تیم ملی ایران در این رقابت کمک کرد تا همچنان عربستانی ها در حسرت پیروزی برابر تیم ملی بسکتبال ایران باقی بمانند.

شاگردان مهران شاهین طبع فردا دوشنبه ۱۰ آذرماه در دیدار دوم این پنجره از رقابتها به مصاف سوریه ای می روند که روز گذشته مقابل قطر متحمل شکست شده است.

 

کیانا شادرو