به گزارش آوای ورزش، سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک به همراه نصرالله سجادی و پیمان فخری برای حضور در نشست شورای المپیک آسیا به مسقط سفر کرده است.

مسئولان کمیته ملی المپیک کشورمان در جریان این سفر دیدارهایی را با مقامات کشورهای مختلف داشتند.

صالحی امیری در دیدار با حیدر فرمان مدیر بخش رویدادها و بازیهای آسیایی شورای المپیک آسیا به دلیل همراهی و هماهنگی خوب این بخش از شورای المپیک آسیا با ایران اطمینان داد که کاروانهای ایران با نهایت آمادگی و لزوم رعایت دقیق نظم و مقررات مورد نظر در بازیها حضور خواهند یافت.

وی افزود: همچنین با توجه به حمایت ها و تجارب ویژه مسئولان اجرایی شورای المپیک آسیا انتظار داریم اگر چه عدم حضور کاراته در بازیهای المپیک ۲۰۲۴ قطعی شده است اما با اجماع خوب کشورهای آسیایی و حتی قاره های دیگر بتوانیم شاهد حضور کاراته در بازیهای المپیک ۲۰۲۸ باشیم.

وی تصریح کرد:حیدر فرمان نیز با اشاره به سابقه خوب و هماهنگی مناسب کاروانهای ورزشی ایران در بازیهای مختلف بر حمایت حداکثری از کمیته ملی المپیک ایران تاکید کرد.

صالحی‌امیری همچنین در حاشیه این سفر دیداری با ناصر الرزوقی رئیس کنفدراسیون کاراته آسیا و رئیس کاراته امارات داشت.

در این دیدار صالحی امیری با اشاره از همکاری خوب کنفدراسیون کاراته آسیا با ایران عنوان کرد: معمولا روسای فدراسیون کاراته ما از همکاری و همیاری شما با آنها گزارشات بسیاری خوبی به ما ارائه می دهند که جای تقدیر و تشکر دارد البته انتظار داریم در خصوص تداوم حضور کاراته در بازیهای المپیک، کنفدراسیون کاراته آسیا با کمک فدراسیون‌های سایر قاره ها و کشورهای مطرح جهان پیگیری های لازم رادر این باره داشته باشند تا بتوانیم کاراته را مجددا به بازیهای المپیک باز گردانیم.

در این دیدار از سوی صالحی امیری پیشنهاد شد تا کمپینی راه اندازی شود و کنفدراسیون به صورت راهبردی برای دستیابی به این هدف کار را جلو ببرد تا خواسته به حق جامعه کاراته مبنی بر حضور کاراته اگر چه در بازیهای المپیک ۲۰۲۴ نیست اما از بعد از آن شاهد حضور کاراته در المپیک باشیم.

در ادامه رییس کنفدراسیون کاراته آسیا ضمن تقدیر و تشکر از برگزاری این دیدار اظهار داشت: کاراته ایران جزو برترین فدراسیون ها و ورزشکاران آن جزو جنگجوترین، شجاعترین و با اخلاق ترین کاراته کاران جهان هستند که افتخارات بسیاری برای کشورشان و کنفدراسیون آسیا کسب کردند.

وی ادامه داد: ما در امارات هم مدیون کاراته ایران هستیم. از ابتدای تاسیس کاراته در کشورمان از اول تا الان بهترین مربیان ما ایرانی بودند و این ایرانیها بودند که کاراته را در امارات جا انداختند. حرف شما در خصوص حضور کاراته در المپیک و انتظار شما کاملا بجا و منطقی است. شاید باید فعالیت ما و فدراسیون جهانی در این زمینه بیشتر از اینها می شد و باید از این پس باشد.