علی آرزومندی که امسال برای نخستین بار به عنوان سرمربی روی نیمکت تیم مهرام حضور دارد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری آوای ورزش، از شرایط لیگ امسال، مسئولیت هدایت تیم سوپرلیگی مهرام و حضور ستاره ها در این تیم سخن گفت. در ادامه گفت و گوی آوای ورزش را با سرمربی تیم مهرام تهران می خوانید:

  • آقای آرزومندی شما سالهای زیادی همراه تیم سوپرلیگی مهرام بوده اید، اما امسال اولین سالی است که به عنوان سرمربی فعالیت می کنید. سرمربیگری تیم سوپرلیگی چه تجربه ای است؟

سرمربیگری باشگاه مهرام جایگاهی بسیار بزرگ و مهم است. قدمت، اصالت و افتخاراتی که باشگاه مهرام در بسکتبال ایران به دست آورده، غیرقابل کتمان است. وقتی به گذشته نگاه می کنم و می بینم که چه افراد بزرگی در این جایگاه بوده اند و افتخارات بسیاری به دست آورده اند، بار من سنگین تر می شود. اما امیدوارم که با کمک باشگاه، همکاران، بازیکنانم و اعتمادی که به من شده است، عملکرد قابل قبولی داشته باشیم و بتوانیم از افتخار و نام باشگاه مهرام صیانت کنیم. این همه امید و تلاش ماست که کاری که به ما محول شده را به نحو احسن انجام دهیم.

  • از چهار بازی، چهار پیروزی به دست آورده اید، حریفان خود را چطور ارزیابی می کنید؟

علی رغم اینکه بسیاری از افراد بازی های انجام شده را بازی های آسان و راحت می دانند، اما به نظر من در سوپرلیگ چنین چیزی وجود ندارد و همه بازی ها مهم هستند. اگر در هر بازی با صد درصد تمرکز و توانایی روحی و فیزیکی به زمین نرویم به مشکل برمی خوریم. هر چهار تیمی که مقابل ما ظاهر شدند، با تمام توانشان بازی کردند و فکر می کنم اگر آمادگی صد درصد نداشتیم دچار مشکل می شدیم. مسلما تیم هایی که مقابل ما حاضر می شوند به نام باشگاه و بازیکنان توجه نمی کنند و می خواهند از اعتبار خودشان دفاع کنند ما نیز همین کار را کردیم و خوشحالم که با تلاشی که بازیکنان داشتند چهار پیروزی به دست آوردیم.

  • شرایط لیگ امسال را چطور می دانید؟

همانطور که می دانید لیگ امسال متفاوت است و به نظرم همین که لیگ درحال برگزاری است اتفاق مهمی است. همه تلاش مضاعف می کنند و در مورد سلامتی خود و خانواده شان گذشت بیش از حد دارند. این همکاری خانواده بسکتبال قابل تقدیر و بسیار ارزشمند است چرا که با توجه به معضل بیماری کرونا برگزاری لیگ بهتر از تعطیلی آن است.

  • فاصله زیاد بین بازیها باعث بی انگیزگی بازیکنان نمی شود؟

برعکس سالهای گذشته که لیگ دوشنبه ها و پنج شنبه ها برگزار می شد و زمان برای تمرین کم بود اما امسال زمان تمرین بیشتر و فاصله بین بازیها زیاد است. به همین دلیل ما سعی کردیم که تنوع برنامه ریزی و تمرینی داشته باشیم و ازاین طریق کمبود بازی را از نظر ذهنی و روحی در بازیکنان کاهش دهیم.

  • دو بازیکن از نسل طلایی و چند ملی پوش در تیم شما حضور دارند، این افراد چقدر در پیروزی های شما نقش دارند؟

مهدی کامرانی و صمد نیکخواه بهرامی بازیکنان بزرگ و ترکیب آشنایی برای بسکتبال ایران و باشگاه مهرام هستند که افتخارات زیادی برای ایران و مهرام به دست آورده اند. حضور این دو بازیکن برای من غنیمت است و فکر می کنم آرزوی هر مربی است که چنین بازیکنانی داشته باشد. همچنین ما در ترکیب خود بازیکنان ملی خوبی نظیر میثم میرزایی، آرمان زنگنه، حامد حسین زاده و مسعود سلیمانی داریم که قطعا به قدرت و تجربه تیم کمک می کنند. امیدوارم که فصل خوبی در کنار این بازیکنان داشته باشیم.

  • در کنار بازیکنان باتجربه، از چند بازیکن جوان نیز در ترکیب خود بهره می برید. نظرتان در مورد این بازیکنان چیست؟

ما در ترکیبمان چهار بازیکن جوان با میانگین سنی ۱۶ سال و نیم داریم که از فیزیک و استعداد خوبی بهره می برند و برآمده از برنامه ریزی و زحماتی هستند که مهرام در سالهای گذشته در بخش پایه کشیده است. برای من بسیار مهم است که امسال علاوه بر نتیجه گیری در سوپرلیگ به ارتقا بازیکنانی که برایشان برنامه ریزی و سرمایه گذاری کرده ایم موفق باشیم. همچنین برای این جوانان حضور در کنار بازیکنان بزرگ مثل دانشگاهی است که می تواند آنها را چند پله ارتقا بدهد و الفبای ورزش و فرهنگ حرفه ای را به آنها آموزش دهد.

  • آخرین قهرمانی مهرام به ۵ سال پیش برمیگردد، آیا مهرام امسال می تواند جام را بالای سر ببرد؟

من بارها هم گفته ام که باشگاه مهرام دو بخش آکادمی و حرفه ای دارد. در آکادمی همیشه نتیجه در اولویت دوم است. سازمان قوی داشتن و قرار گرفتن در مسیر درست و انتخاب و ارتقای بازیکن مستعد همیشه در اولویت اول قرار دارد. این همیشه نقشه راه برای تیم های پایه بوده است. خوشبختانه در بسیاری از مواقع توانسته ایم به هردو هدف خود که ارتقا و نتیجه بوده برسیم. در بخش بزرگسالان فارغ از میزان بودجه و سیاست های باشگاه، قهرمانی بر هر چیزی تقدم داشته است. باشگاه مهرام در هر تورنمنتی که شرکت کرده به چیزی جز بهترین بودن فکر نکرده است و همیشه بالاترین و بهترین را در نظر گرفته است. به همین دلیل برای خانواده مهرام قهرمانی به یک وظیفه تبدیل شده است و ما به چیزی غیر از قهرمانی فکر نمی کنیم و امیدوارم که به این هدف برسیم.

 

کیانا شادرو