به گزارش آوای ورزش، عصر روز سه شنبه ۹ دی ماه در ادامه رقابتهای لیگ برتر بسکتبال مردان، دو تیم اکسون تهران و پالایش نفت آبادان به مصاف یکدیگر رفتند و در دیداری سخت و دشوار تیم اکسون تهران موفق شد با اختلاف سه امتیاز و نتیجه کلی ۷۲_۷۵ پالایش نفت آبادان یکی از مدعیان قهرمانی را از پیش رو بردارد.

تیم اکسون از ابتدای این دیدار در حمله ها بسیار موفق بود و کوارتر نخست را با قاطعیت و با نتیجه ۱۳_۱۸ با برتری پشت سر گذاشت. در کوارتر دوم این دیدار نیز بازهم شاگردان البرز آبکناری و با بازی فوق العاده بازیکن خارجی خود کورین هنری توانستند اختلاف امتیازی را حفظ کنند و با پیروزی ۲۹_۳۷ به رختکن بروند.

در کوارتر سوم آبادانی ها با تغییر سیستم بازی خود درصدد کاهش اختلاف امتیازی برآمدند. سعید داورپناه بازیکن تاثیرگذار تیم آبادان که در حدود دو کوارتر و نیم در کسب امتیاز ناموفق بود، در دقیقه ۵:۳۱ کوارتر سوم بالاخره با یک پرتاب سه امتیازی طلسم امتیازنگرفتن خود را شکست. محمد حسن زاده ستاره این دیدار با یک لی آپ موفق برای اولین بار تیم پالایش را از حریف پیش انداخت و بازی ۵۱_۵۲ به سود آبادانی ها شد. سالار منجی بازیکن جوان آبادان نیز در این کوارتر موثر واقع شد. در آنسوی میدان نیز بهشاد عرب زاده کوارتر خوبی را پشت سر گذاشت. نفتی ها این کوارتر را با موفقیت و نتیجه ۱۴_۲۵ پشت سر گذاشتند و در پایان نتیجه کلی ۵۱_۵۴ به سود شاگردان حماد سامری شد.

در کوارتر چهارم اگرچه رسول مظفری گاردراس نفتی ها که در نیمه نخست هیچ امتیازی به دست نیاورده بود، پرتاب های موفقی را به ثمر رساند، با این حال این کوارتر، کوارتر زوران ورکیچ دیگر بازیکن خارجی اکسون تهران بود. در شرایطی که نیمی از کوارتر چهارم سپری شده بود و نفتی ها با اختلاف دو امتیاز از حریف پیش بودند، زوران ورکیچ با یک پرتاب فلوتر نتیجه را ۶۱_۶۱ به تساوی کشاند و سپس بلافاصله با یک پرتاب سه امتیازی و بعد از آن یک دو امتیازی کار خود را تکمیل کرد و تیم اکسون را پیش انداخت. بعد از آن سه امتیازی سعید داورپناه و محمد حسن زاده نتوانست باعث جلو افتادن نفتی ها شود و در نهایت این دیدار با نتیجه ۷۲_۷۵ به سود اکسون تهران به پایان رسید و پالایش نفت آبادان نخستین باخت خود را در این فصل تجربه کرد.

 

در این دیدار محمد حسن زاده بازیکن نفت آبادان با کسب ۲۸ امتیاز، ۹ ریباند، ۲ توپربایی و یک پاس منجر به گل، تاثیرگذاری +۳۰ را به ثبت رساند و موثرترین بازیکن میدان شد.

در آنسوی میدان نیز کورین هنری گارد با کسب ۱۸ امتیاز، ۷ پاس منجر به گل و ۶ توپربایی موثرترین بازیکن اکسونی ها شد.