به گزارش آوای ورش،«حسین ثوری» روز چهارشنبه در خصوص تجلیل از پیشکسوتان و بزرگان بوکس، اظهار داشت: این برنامه در دستور کار ما قرار داشت تا از ۲۵ بزرگ بوکس قدردانی کنیم. به دلیل شرایط خاص کرونایی و محدودیت‌ها، در مراسمی که برگزار شد از تعداد اندکی تجلیل شد و بتدریج از دیگر نفرات هم قدردانی خواهیم کرد.

وی افزود: این بزرگان سال‌ها تلاش کردند و نامی که اکنون از بوکس به میان می‌آید ثمره تلاش این بزرگان است. این اقدامات می‌تواند درس آموزنده‌ای برای نسل‌های آینده باشد چرا که بزرگان بوکس در مدیریت فدراسیون و قهرمانی‌ها نقش‌آفرینی کرده‌اند.

ثوری گفت: در راس این نفرات «احمد ناطق‌نوری» است که در مراسم پسر ایشان به نمایندگی از وی حضور داشت. با همکاری کمیته ملی‌المپیک، سالن شماره ۹ مجموعه به پاسِ سال‌ها تلاش وی در فدراسیون بوکس به نام احمد ناطق‌نوری، نامگذاری خواهد شد.

وی سپس به برگزاری نشست با «نصرالله سجادی» سرپرست کاروان ایران در المپیک، «پیمان فخری» رییس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی و تنی چند از مسوولان کمیته و وزارت اشاره کرد و گفت: برنامه‌هایمان را ارائه کردیم و در خصوص باورهای غلطی که در خصوص بوکس جا افتاده است، توضیح دادیم.

رییس فدراسیون بوکس عنوان کرد: ۲ باور غلط از قدیم وجود دارد. یکی اینکه بوکس در سبک وزن به جایی نمی‌رسد و دومی این است که امکان موفقیت در المپیک و مسابقات جهانی را نداریم.

ثوری گفت: ‌در جلسه اعلام کردم که با این شرایط مشخص است که نباید انتظار موفقیت داشت. اما اگر برنامه‌های ما عملی شود و حمایت شویم آن زمان شانس موفقیت هم وجود دارد. برنامه‌های زیادی داریم که فدراسیون به تنهایی نمی‌تواند اجرایی کند و نیاز به حمایت ارگان‌های ورزشی دارد.

وی ادامه داد:‌ در راستای برنامه‌های آماده‌سازی، تیم ملی بوکس سوریه روز اول بهمن با هشت بوکسور راهی تهران می‌شود تا اردویی تمرینی با تیم ایران داشته باشد. این اردو به مدت ۲ هفته خواهد بود و دیدارهای تدارکاتی هم بین دو تیم برگزار می‌شود.

رییس فدراسیون بوکس اظهار داشت: نیاز است با تیم‌های قدرتمند جهان تمرین کنیم و در برنامه‌های ما اردوی مشترک با قزاقستان و ازبکستان هم وجود دارد که امیدوارم با حمایت وزارت و کمیته، این مهم علنی شود.