به گزارش آوای ورزش،کوروش خسرویار در خصوص اینکه با آغاز اردوی تیم ملی کوراش در بجنورد، کمپ تیم‌های ملی هم افتتاح می‌شود، اظهار داشت: نخستین مرحله اردوی آماده‌سازی تیم ملی کوراش برای شرکت در بازی‌های داخل سالن ۲۰۲۱ آسیا در تایلند از امروز (شنبه ۱۳ دی ماه) در کمپ‌ تیم‌های ملی کوراش به میزبانی شهرستان بجنورد آغاز می‌شود. از ابتدای سال ۹۹ یک سالن در اختیار انجمن کوراش قرار گرفت که کارهای عمرانی فاز اول که فقط سالن تمرینی است را انجام دادیم و کمپ بین‌المللی آسیا در بجنورد مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی افزود: فاز دوم با همت استانداری خراسان شمالی و وزارت ورزش و جوانان استارت خواهد خورد. در جنب این سالن تمرین همچنین قرار است کمتر از یک‌سال دیگر مجموعه‌های خوابگاه، غذاخوری و سالن بدنسازی ساخته ‌شود.

دبیر انجمن ‌کوراش با اشاره به اینکه خیلی از کشورهای آسیایی متقاضی حضور در اولین کمپ بین المللی در رشته کوراش هستند، عنوان کرد: یک سری از امکانات و تجهیزات را فدراسیون جهانی و کنفدراسیون آسیا در اختیار این کمپ خواهند گذاشت. افتتاح این کمپ اردویی برای کشورمان ارز آوری خوبی خواهد داشت. بر همین اساس برنامه‌ریزهایی داشتیم تا بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو با اکثر کشورهای مختلف اردوی‌های تدارکاتی برگزار کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کوراش ایران جز دو کشور برتر و قدرتمند دنیاست، خیلی از کشورهای درخواست داشتند تا با ما اردوی مشترک را داشته باشند.

خسرویار در خصوص اینکه از سوی فدراسیون جهانی کوراش افتتاح این کمپ به ایران واگذار شده است، خاطرنشان کرد: بعد از حضور کوراش در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا، خیلی از کشورها علاقمند سرمایه‌گذاری در رشته کوراش شدند. حتی ازبکستان هم متقاضی ساخت کمپ تمرینی بود که از طرف فدراسیون جهانی راه‌اندازی این طرح به ایران واگذار شد.