به گزارش آوای ورزش، عصر امروز سه شنبه ۱۶ دی ماه مهرام تهران و ذوب آهن اصفهان دو رقیب قدیمی و سنتی به مصاف یکدیگر رفتند و در نهایت تیم مهرام توانست با نتیجه ۶۴_۷۰ به این پیروزی ارزشمند دست یابد.

 

  • نیمه سه امتیازی ها

تیم مهرام با ترکیب مهدی کامرانی، میثم میرزایی، حامد حسین زاده، آرمان زنگنه و صمد نیکخواه بهرامی به میدان آمد و ذوبی ها محمد ترابی، سجاد مشایخی، فرید اصلانی، محمد یوسفوند و سویتنی را به میدان فرستادند. این دیدار با پرتاب سه امتیازی مهدی کامرانی آغاز شد و سپس آرمان زنگنه پرتاب سه امتیازی خود را به ثمر رساند و بعد از آن نوبت صمد نیکخواه بود که او نیز سهمی در پرتاب های سه امتیازی داشته باشد تا هر ۹ امتیاز به دست آمده توسط مهرام از پرتاب های سه امتیازی باشد. بعد از آن محمد یوسفوند و علیرضا مرتضوی از ذوب آهن نیز نام خود را به لیست سه امتیازی زن ها اضافه کردند تا در این کوارتر ۸ پرتاب سه امتیازی رد و بدل شود که سهم مهرام شش پرتاب و سهم ذوبی ها دو پرتاب باشد. این کوارتر با نتیجه ۱۷_۲۷ به سود مهرام به پایان رسید. در کوارتر دوم فرزاد کوهیان محمدرضا بهرام زاد و مجید رحیمیان را به میدان فرستاد و مهرامی ها نیز سنتر جوان خود امیرحسین خندانپور را به جای میثم میرزایی وارد بازی کرد. در این کوارتر فرید اصلانی و محمدرضا بهرام زاد نیز نام خود را به لیست سه امتیازی زن ها اضافه کردند. نیمه نخست با نتیجه ۳۳_۴۰ به سود شاگردان علی آرزومندی به پایان رسید.

در این نیمه ۱۲ پرتاب سه امتیازی زده شد که ۷ پرتاب برای مهرامی ها و ۵ پرتاب برای ذوبی ها به ثمر رسید.

مهدی کامرانی با کسب ۸ امتیاز و ۴ پاس منجر به گل موثرترین بازیکن نیمه نخست شد.

 

  • ذوبی ها جنگیدند اما باختند

اولین دو امتیازی نیمه دوم با دستان محمد ترابی وارد سبد شد و بعد از آن پرتاب سه امتیازی موفق یوسفوند باعث شد مهرامی ها درخواست استراحت کنند. اما این وقت استراحت هم مثمر ثمر نبود و با توپ دزدی فرید اصلانی و دو امتیازی محمد ترابی برای نخستین بار در طول این بازی دو تیم در امتیاز ۴۰ مساوی شدند. این کوارتر یک بار دیگر بازهم در در نتیجه ۴۷_ ۴۷ به تساوی رسید اما حامد حسین زاده با یک پرتاب سه امتیازی تیمش را جلو انداخت و در نهایت مهرامی ها باردیگر با نتیجه ۴۸_۵۲ پیروز این کوارتر شدند.

کوارتر چهارم سنگین و نفسگیر پیش می رفت و توپ های بسیار کمی وارد سبد شد. در این کوارتر میثم میرزایی و حامد حسین زاده دو بازیکن مهرام در فاصله زمانی کوتاهی تکنیکال فول گرفتند و این فرصت برای ذوبی ها ایجاد شد تا برای نخستین بار با پرتاب سه امتیازی کاپیتان محمدرضا اکبری از حریف پیش بیافتند.اما سویتنی بازیکن خارجی ذوب آهن با یک خطای غیر ورزشی دو پرتاب و مالکیت توپ را به مهرامی ها داد و سپس یک پرتاب سه امنیازی از حامد حسین زاده بار دیگر مهرامی ها پیش انداخت. اگرچه سویتنی بازهم بازی را به تساوی ۶۴_۶۴ کشاند اما مالیک ترنت بازیکن خارجی مهرام با پرتاب دو امتیازی خود تقریبا کار را برای تیمش تمام کرد. در نهایت نتیجه دیدار دو رقیب سنتی به سود مهرامی ها و با نتیجه ۶۴_۷۰ به پایان رسید. سرخپوشان با این پیروزی به صدر جدول صعود کردند

در این دیدار اگرچه محمد ترابی با کسب ۱۴ امتیاز و ۱۰ ریباند دبل دبل کرد و موثرترین بازیکن تیمش شد اما نتوانست مانع شکست تیمش شود. در آنسوی میدان نیز صمد نیکخواه بهرامی با کسب ۱۸ امتیاز، ۶ ریباند و ۴ اسیست موثرترین بازیکن مهرامی ها بود.

 

کیانا شادرو