علی آرزومندی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری آوای ورزش درباره صحبتهای سرمربی ذوب آهن پس از بازی روز گذشته گفت:” آقای کوهیان و تیم ذوب آهن برای من بسیار قابل احترام هستند. من در مصاحبه بعد از بازی، گفتم که ذوب آهن کادرفنی بسیار خوبی دارد و تیم خیلی خوبی هستند. در لحظه های آخر این دیدار ما اشتباهات کمتری داشتیم و موفق شدیم که پیروز شویم. اما متاسفانه وقتی مصاحبه های بعد بازی را میخوانم میبینم که مربی حریف به جای اینکه مسئولیت بازی را بپذیرد، سعی می کند با یک سری مباحثی که در بازی دخیل نبوده فشار را از روی خودشان بردارد و روی دوش داور و تیم مقابل بیاندازد. از نظر من تیم پیروز تلاش کرده تا بازی را ببرد و این صحبتها منصفانه نیست. ”

  • حیف است تلاش تیم برنده را نادیده بگیریم

سرمربی مهرام درباره کادرفنی تیم ذوب آهن گفت:” ذوب آهن با ریشه ترین تیم بسکتبال کشورمان است. آقای کوهیان یکی از بهترین، با دانش ترین و با سابقه ترین مربیان کشورمان هستند و نیازی به تعریف ندارند. ذوبی ها کادر فنی و تیم درجه یکی دارند. بازیکنان ملی در پست های مختلف دارند و به نظرم این بهترین بازیشان تا این لحظه لیگ بود. وقتی در مرحله رفت دور مقدماتی، دیداری با این کیفیت برگزار می شود حیف است که تلاش تیم برنده را نادیده بگیریم. به نظرم اصلا منصفانه نیست که سرمربی ذوب آهن عملکرد تیم مهرام را تحت شعاع قرار دادند.”

 

  • تمرکز را از روی داورها برداریم و کیفیت لیگ را تحت تاثیر قرار ندهیم

آرزومندی درباره دیدار شب گذشته مهرام برابر ذوب آهن توضیح داد:” ما شب رویایی نداشتیم و با کیفیت مورد نظرمان بازی نکردیم. مخصوصا در دفاع و در بخش ریباند حمله که ۱۴ ریباند حمله در نیمه اول به تیم ذوب آهن دادیم. متاسفانه بعضی بازیکنانمان با آنچه از آنها توقع داشتیم، فاصله داشتند اما خوشبختانه در نهایت توانستیم به این پیروزی ارزشمند دست یابیم.”

سرمربی مهرام درباره صحبتهای فرزاد کوهیان راجع به داوری گفت:” نگرانی من این است که این موضوع همانند سالهای قبل تبدیل به یک رویه شود. سالهای گذشته مهرام بارها از این مباحث متضرر شده است. در سال ۹۶ هم چنین اتفاقی افتاد و یک سری مباحث درباره داوری پیش آمد و روی کار داورها و عملکرد تیم مهرام تاثیر گذاشت. یادم نمی آید که واقعا آخرین باری که مهرام از این شرایط سود برده کی بوده که انقدر درباره اش صحبت می کنند.”

وی ادامه داد:” آخرین باری که مهرام قهرمانی به دست آورد، در لیگ حرفه ای سال ۹۴ بود و همان سال هم تیم مهرام در بازی پنجم و در وقتهای اضافه برنده شد. یادم می آید قبل از اینکه بازی به وقتهای اضافه کشیده شود، دانشگاه آزاد این فرصت را داشت تا با یک شوت سه امتیازی بازی را ببرد ولی شوت رضا لطفی داخل حلقه چرخید و بیرون آمد. می خواهم بگویم داوری چه تاثیری می تواند در نتیجه بازی داشته باشد ؟ به نظرم بهتر است که تمرکز و فشارمان را از روی داورها برداریم و کیفیت لیگ را بیشتر از این تحت تاثیر قرار ندهیم.”

  • اگر مدرکی ندارند اینکار آنها مظلوم نمایی و فرافکنی است

علی آرزومندی درباره این گفته که مهرام تیم متمولی است توضیح داد:” آقای گنجی بارها پیشنهاد داده اند که قرارداد تیمها در رسانه ها شفاف سازی شود. همانطور که در همه جای دنیا در تیم های حرفه ای این مسئله اتفاق می افتد و روشن می کند که کدام تیم ها واقعا متمول هستند و بازیکنان گرانقیمت دارند.”

آرزومندی درباره این صحبت که باید رئیس کمیته داوران به مسائل ورود کند گفت:” متاسفانه بازی دیروز پخش زنده نداشت و شاید خیلی ها ندیدند. آنهایی که بازی را دیدند، می توانند اظهار نظر کنند که چقدر داوری تاثیر داشته است. من خودم با آقای کوهیان موافقم که رئیس کمیته داوران به این مسائل ورود کند و جز به جز بازی را ببیند. اگر واقعا این مسئله اتفاق افتاده برخورد کنند و اگر اتفاق نیافتاده با کسانی که این جو را علیه داوران ایجاد می کنند برخورد شود. به هرحال ما جامعه داوران جوانی داریم و به جای ایجاد این هجمه ها علیه شان باید از آنها حمایت کنیم.” وی ادامه داد: ” نگرانی من این است که این مسئله تبدیل به امری عادی شود. هیچ جای دنیا اجازه نمی دهند که من به عنوان یک مربی درباره عملکرد داوری انقدر بی پرده صحبت کنم. به هرحال صحبتهای سرمربی ذوب آهن که می گوید داور از بازیکنی که ده دوازده فول کرده حمایت می کند یا اینکه شرایط بازی را تیم ها مشخص نمی کنند و داوران مشخص می کنند، یک جور اتهام است. اگر سند یا مدرکی وجود دارد باید انتشار داده شود تا بسکتبال از این شرایط آسیب نبیند و اگر نه اینکار فرافکنی و مظلوم نمایی است که تیم خود را برای بازی بعدی آماده کنند.”

 

کیانا شادرو