به گزارش آوای ورزش، در حساس ترین دیدار هفته هفتم لیگ برتر بسکتبال در گروه ب دو تیم مهرام تهران و شیمیدر قم به مصاف یکدیگر رفتند و تیم مهرام توانست با نتیجه ۶۶_۸۲ برابر حریف به پیروزی دست یابد و بدون باخت و با هفت پیروزی دور رفت مرحله مقدماتی را پشت سر بگذارد

  • پیروزی مهرامی ها در نیمه نخست

در این دیدار شیمیدری ها که سنتر جدید خود نیکولا پوپوویچ را در اختیار داشتند با وحید حاجیان، مهراد آتشی، رافی درغوکاسیان، ارسلان کاظمی و پوپویچ به میدان آمدند. در آنسو آرمان زنگنه، میثم میرزایی، صمد نیکخواه بهرامی، حامد حسین زاده و مهدی کامرانی پنج بازیکن آغاز کننده برای مهرام بودند. اولین امتیاز این بازی روی پرتاب آزاد صمد نیکخواه بهرامی به دست آمد. سپس صمد با یک دو امتیازی ۳_۰ مهرام را پیش انداخت. میثم میرزایی سنتر تیم مهرام در دو دقیقه ابتدایی این دیدار دو فوله و از زمین خارج شد و امیرحسین خندانپور به جای او به میدان آمد. آرمان زنگنه نخستین سه امتیازی این دیدار را وارد سبد کرد و مهرام ۰_۶ از حریف پیش افتاد. سپس بعد از گذشت سه دقیقه و نیم از این این کوارتر ارسلان کاظمی برای شیمیدری ها دو امتیاز به دست آورد. با این حال مهرامی ها در کسب امتیاز موفق تر بودند و زمانیکه صمد نیکخواه با یک پرتاب سه امتیازی نتیجه را ۳_۱۳ به سود مهرام کرد، مصطفی هاشمی درخواست وقت استراحت کرد. این وقت استراحت نتیجه بخش بود چراکه پس از آن امیرحسین آذری بازیکن جوان تیم شیمیدر با یک پرتاب سه امتیازی امید را به نیمکت تیمش بازگرداند. آذری در کوارتر نخست نقش پررنگی را برای شیمیدری ها بازی کرد و ۱۰ امتیاز از ۱۵ امتیاز تیمش را به دست آورد. این کوارتر با نتیجه ۱۵_۱۹ به سود مهرام به پایان رسید.

در کوارتر دوم مهرامی ها اختلاف امتیازی را بازهم به عدد ۱۰ رساندند و تا نیمه این کوارتر سعی در حفظ این اختلاف امتیازی داشتند. در این کوارتر محمد اجاقی برای مهرام و مهدی اسمعیلی برای شیمیدر به میدان آمدند. شاگردان علی آرزومندی بازهم حاکم میدان بودند و با یک بازی دفاعی امتیازگیری را برای شیمیدری ها سخت کرده بودند. با این حال بازهم امیرحسین آذری با بازی خوبش برای تیمش امتیازآفرینی می کرد و در شرایطی که بازی ۴۰_۳۴ به نفع مهرام بود، حامد حسین زاده گارد راس مهرام با یک پرتاب سه امتیازی این نیمه را با نتیجه ۳۴_۴۳ به سود سرخپوشان به پایان رساند.

در این نیمه حامد حسین زاده و مالیک ترنت با کسب ۱۰ امتیاز، امتیازآورترین بازیکن مهرام بودند. در آنسوی میدان نیز امیرحسین آذری با کسب ۱۳ امتیاز، امتیازآورترین بازیکن شیمیدر و زمین شد.

  • مهرام نخستین باخت را به شیمیدر تحمیل کرد

کوارتر سوم تنش و بازی فیزیکی بین بازیکنان دو تیم شدت گرفت اما بازهم مهرامی ها در کسب امتیاز موفقتر بودند و با عملکرد تیمی بهتر نسبت به حریف توانستند این کوارتر را با اختلاف ۱۷ امتیاز و با نتیجه ۴۹_۶۸ به سود خود به پایان برسانند. مسعود سلیمانی بازیکن مهرام که از اواسط کوارتر سوم با حضورش در میدان تاثیر زیادی روی نتیجه بازی داشت، در کوارتر چهارم با عملکرد فوق العاده اش بازیکنان تیم حریف را مات و مبهوت گذاشته بود. این بازیکن در ریباند و امتیازگیری نقش موثری را برای مهرامی ها ایفا کرد تا درنهایت تیم مهرام با نتیجه ۸۲-۶۶ حریف قدرتمند خود را شکست داد و دور رفت مرحله مقدماتی را بدون باخت و با هفت پیروزی به پایان رساند. در پایان دور رفت مرحله مقدماتی مهرام تهران در صدر جدول قرار دارد و شیمیدر قم و ذوب آهن اصفهان به ترتیب دوم و سوم هستند.

در دیگر دیدار امروز دو تیم صنعت مس کرمان و شهرداری بندرعباس نیز به مصاف یکدیگر رفتند و شاگردان محمد کسایی پور با نتیجه ۵۱_۷۰ تیم بندرعباس را شکست دادند.

فردا در نخستین روز رقابتهای دور برگشت، شهرداری گرگان با مس رفسنجان و خانه بسکتبال خوزستان با پالایش نفت آبادان رقابت خواهند کرد.

 

کیانا شادرو