به گزارش آوای ورزش، عصر امروز پنج شنبه ۲۵ دی ماه مدعیان گروه الف برابر حریفان خود به پیروزی رسیدند.

در دیدار نخست تیم شهرداری گرگان به مصاف خانه بسکتبال خوزستان رفت و توانست با نتیجه ۵۵_۷۹ به یک برد آسان دست یابد. در این دیدار نوید رضایی فر با کسب ۱۹ امتیاز، ۴ ریباند و ۴ توپربایی موثرترین بازیکن میدان و تیم شهرداری گرگان شد. اما در بازی دوم پالایش نفت آبادان کار راحتی برابر مس رفسنجان نداشت و اگرچه با اختلاف امتیاز اما به سختی برابر این تیم به پیروزی دست یافت.

  • پیروزی رفسنجان در نیمه نخست

رسول مظفری، محمد حسن زاده، سعید داورپناه، آرن داوودی و امیر صدیقی پنج بازیکن آغاز کننده برای آبادانی ها بودند و تیم مس رفسنجان با ترکیب محمد شهریان، مهدی مرادی نسب، سعید محمدی، وحید اسلامی و اصغر کاردوست به میدان آمد. نخستین امتیاز این بازی توسط سعید محمدی و از یک پرتاب آزاد به دست آمد و تا دقیقه ۷ این کوارتر همین یک امتیاز روی تابلوی نمایش باقی مانده بود تا اینکه محمد حسن زاده با یک اسلم دانک قدرتی ۱_۲ آبادانی ها را پیش انداخت. به دلیل حساسیت این بازی، بازیکنان هردو تیم خطاها و توپ های از دست رفته زیادی را به ثبت رساندند و در نهایت این تیم آبادان بود که با نتیجه ۸_۱۲ کوارتر نخست را با پیروزی پشت سر گذاشت. کوارتر دوم با دو امتیازی اصغر کاردوست برای مس رفسنجان آغاز شد اما بلافاصله محمد حسن زاده در آنسوی میدان این دو امتیاز را پاسخ داد. در شرایطی که آبادانی ها بازی را در اختیار داشتند، در دقیقه ۲:۲۴ این کوارتر محمد خالقی فر با پرتاب دو امتیازی و سپس محمد شهریان با یک لی آپ نتیجه را ۲۳_۲۴ و مس رفسنجان را به یک قدمی آبادان رساندند. سپس بعد از ترن اور امیر صدیقی توپ بار دیگر به رفسنجانی ها رسید و محمد خالقی فر با پاس وحید اسلامی در زیر حلقه با کسب دو امتیاز مسی ها را ۲۴_۲۵ پیش انداخت. بعد از آن نوبت مارتین بازیکن خارجی مسی ها بود که با یک الی اوپ اختلاف را بیشتر کند تا مس رفسنجان با پیروزی ۲۴_۲۷ به رختکن برود.

  • موتور داورپناه پس از یک نیمه روشن شد!

در کوارتر سوم محمد حسن زاده با دو پرتاب دو امتیازی برتری را از رفسنجانی ها پس گرفت اما اصغر کاردوست در آن سوی میدان در زیر حلقه بازهم تیمش را پیش انداخت. بازیکنان دو تیم با پرتاب های دو و سه امتیازی سعی داشتند برتری را از آن خود کنند. در ۲۶ ثانیه پایانی این کوارتر و در زمانی که هر دو تیم در امتیاز ۳۷ برابر بودند، سعید داورپناه که تا پیش از این تنها ۱ امتیاز به دست آورده بود، با یک پرتاب سه امتیازی آبادانی ها را پیروز این کوارتر کرد. کوارتر سوم در شرایطی با نتیجه ۳۷_۴۰ به نفع شاگردان حماد سامری به پایان رسید که تا پیش از آغاز کوارتر چهارم ۱۰ بار برتری این دیدار تغییر کرده بود.

سعید داورپناه که می خواست نیمه نخست این دیدار را جبران کند، کوارتر چهارم را با دو پرتاب سه امتیازی پیاپی، یک پاس گل به آرن داوودی و یک پرتاب دو امتیازی آغاز کرد تا تیمش را ۳۹_۵۰ از حریف پیش بیاندازد. پس از آن بازیکنان مس رفسنجان سعی در کاهش اختلاف امتیازی داشتند اما بازی خوب داورپناه و محمد حسن زاده مانع این اتفاق شد و در نهایت تیم پالایش نفت آبادان با نتیجه ۴۸_۶۶ تیم برتر میدان نام گرفت.

در این دیدار محمد حسن زاده با کسب ۲۲ امتیاز، ۱۵ ریباند، ۵ پاس منجر به گل، ۳ توپ ربایی و تاثیرگذاری +۳۲ موثرترین بازیکن میدان نام گرفت. سعید داورپناه نیز با کسب ۱۴ امتیاز، دومین بازیکن امتیازآور میدان شد.در تیم مس رفسنجان نیز اصغر کاردوست و سعید محمدی هرکدام با کسب ۱۱ امتیاز، امتیازآورترین بازیکنان تیمشان بودند.

کیانا شادرو