به گزارش آوای ورزش، در ادامه رقابتهای لیگ برتر بسکتبال ایران، عصر امروز سه شنبه ۱۴ بهمن ماه، تیم پالایش نفت آبادان و اکسون تهران در شرایطی به مصاف یکدیگر رفتند که دیدار رفت این دو تیم با نتیجه ۷۲_۷۵ به سود اکسون تهران به پایان رسید.

در این دیدار سعید داورپناه، رسول مظفری، سالار منجی، اشکان خلیل نژاد و امیر صدیقی ۵ بازیکن آغازین تیم نفت آبادان بودند و در آنسوی میدان زوران ورکیچ، محمدرضا تقی لو، بهشاد عرب زاده، محسن مرادخانی و کورین هنری برای تیم اکسون تهران به میدان آمدند. تیم آبادان که روز گذشته شکست بدی را مقابل تیم آویژصنعت پارسای مشهد متحمل شده بود، برای حفظ جایگاه خود در جدول و همچنین جبران باخت دور رفت، این بازی را پرفشار شروع کرد و از همان ابتدا ۰_۹ از حریف پیش افتاد. پس از گذشت حدود ۶ دقیقه از کوارتر نخست، بالاخره زوران ورکیچ یک سه امتیازی موفق به ثبت رساند تا طلسم برای تیم اکسون شکسته شود. کوارتر نخست با نتیجه ۱۰_۱۷ به سود شاگردان حماد سامری به پایان رسید.

در کوارتر دوم محمدرضا تقی لو با گرفتن خطا از بازیکنان آبادان و به ثمر رساندن هر دو پرتاب آزاد خود اختلاف را به عدد ۵ کاهش داد. اما سالار منجی با یک دانک قدرتی در آنسوی میدان بازهم قدرت تیمش را به رخ حریف کشید و سپس بنی کوچویی با یک پرتاب سه امتیازی اختلاف را بیشتر و آبادان را ۱۲_۲۲ از حریف پیش انداخت. آبادانی ها در این کوارتر با ۵ پرتاب موفق سه امتیازی از سوی سعید داورپناه، اشکان خلیل نژاد و بنی کوچویی و همچنین امتیازگیری امیر صدیقی و سالار منجی اختلاف را افزایش دادند اما خطای غیر ورزشی اشکان خلیل نژاد و چهارفوله شدن این بازیکن و همچنین با به پایان رسیدن محدودیت خطای تیمی آبادانی ها، شاگردان البرز آبکناری در پرتاب های آزاد موفق ظاهر شدند و توانستند اختلاف را در عدد ۱۰ نگه دارند. تا این کوارتر با نتیجه ۲۸_۳۸ به سود آبادان به پایان برسد. در پایان نیمه نخست سعید داورپناه با کسب ۱۱ امتیاز از آبادان و کورین هنری با کسب ۹ امتیاز از اکسون، امتیازآوران این دیدار بودند.

در دو دقیقه ابتدایی کوارتر سوم بنی کوچویی روی کورین هنری خطای غیر ورزشی انجام داد و کمی بعد سعید داورپناه و بهشاد عرب زاده درگیری لفظی پیدا کردند و تکنیکال گرفتند تا تنش در این رقابت شدت گیرد. در این کوارتر سالار منجی بازیکن جوان آبادانی ها درخشش چشمیگیری داشت و از ۲۰ امتیاز تیمش ۱۰ امتیاز را به نام خود به ثبت رساند. این کوارتر ۸_۲۰ به سود آبادانی ها و با نتیجه کلی ۳۶_۵۸ به پایان رسید.

در همان ثانیه های ابتدایی کوارتر چهارم سعید داورپناه ۵ فوله و از بازی خارج شد و اشکان حلیل نژاد چهار فوله جای او را در زمین گرفت. محمدرضا تقی لو با کسب ۵ امتیازی پیاپی برای تیم اکسون، آبادانی ها را مجبور به درخواست وقت استراحت کرد. این وقت استراحت مثمر ثمر بود چراکه بلافاصله بعد از آن اشکان خلیل نژاد دو امتیاز به دست آورد و اختلاف را به عدد قبل رسانده و سپس با یک پرتاب سه امتیازی اختلاف را افزایش نیز داد. در این دقایق آبادان با وجود بازیکنان سه فوله و چهار فوله بازی بهتری نسبت به اکسونی ها انجام داد و اشکان خلیل نژاد نقش به سزایی در پیروزی در این کوارتر ایفا کرد و در نهایت تیم پالایش نفت آبادان با نتیجه ۵۳_۷۷ به برتری در این دیدار دست یافت.

سالار منجی با کسب ۲۱ امتیاز، ۱۶ ریباند و ۲ پاس منجر به گل با تاثیرگذاری +۴۱ موثرترین بازیکن میدان نام گرفت.

 

کیانا شادرو