به گزارش آوای ورزش،محمد کیاشمشکی در خصوص رعایت پروتکل‌ها در پیست‌های دیزین و دربندسر عنوان کرد: قبل از بازگشایی پیست پروتکل‌های بهداشتی را به ما دادند، این درحالی است که کارکنان ما کاملاً همه چیز را رعایت می‌کنند، ضدعفونی‌ها صورت می‌گیرد، زدن‌ ماسک و فاصله گذاری اجتماعی نیز از مواردی است که کارکنان همیشه رعایت کرده‌اند.

وی درباره اینکه با توجه به ظرفیت پیست‌ها در زمان کرونا چقدر از دربندسر استفاده می‌شود، عنوان کرد: ظرفیت ۳ هزار و ۶۰۰ نفر است که باید ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت‌ها صورت بگیرد، یعنی حدود ۱۸۰۰ نفر اما ما احتیاط را رعایت کردیم. در زمان بلیت‌فروشی اینترنتی ۷۵۰ بلیت می‌فروشیم و ۲۰۰ تا ۳۰۰ بلیت را هم برای کسانی می‌گذاریم که حضوری مراجعه می‌کنند.

مدیرعامل دربندسر در خصوص آسیبی که کرونا در این مدت به پیست‌های اسکی زده، خاطرنشان کرد: ما در سال گذشته ۲.۵ ماه تعطیل بودیم، امسال هم نمی‌توانیم از ظرفیت کامل استفاده کنیم که همین موضوع از نظر اقتصادی تاثیر زیادی می‌گذارد. درخواست وام دادیم اما متاسفانه رسیدگی نکردند، این موضوع را هم به وزارت ورزش و هم بانک مطرح کردیم اما دریافت وام با ۱۸ درصد بهره برای ما مقدور نیست.

کیاشمشکی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه شما پیست دیزین را هم در اختیار گرفته‌اید شرایط چگونه است، یادآور شد: ما ضرر هنگفتی دادیم؛ پیست را ۳ سال با ۳۵ میلیارد تومان اجاره کردیم اما فکر می‌کنم بتوانیم این مبلغ را به دست آوریم. البته با توجه به اینکه نیروهای کاری از قشری هستند که نیاز به کار دارند باید حواسمان به آنها باشد. ما در هر ماه برای هر دو پیست ۶۰۰ میلیون تومان به کارکنان حقوق پرداخت می‌کنیم.

مدیرعامل دربندسر درباره اینکه با توجه به تمرینات ملی پوشان اسکی در پیست، آیا فدراسیون در این خصوص هزینه پرداخت می‌کند یا خیر، اظهار داشت: ما یک ریال هم نمی‌گیریم و تمرینات آنها رایگان است. شما ببینید مجموعه آزادی دولتی است اما برای برگزاری مسابقات فوتبال اجاره پرداخت می‌شود اما به ما که می‌رسد می‌گویند کمک کنید.

کیاشمشکی همچنین در پاسخ به این سوال که هزینه استفاده از پیست اسکی چقدر است، گفت: برای یک روز کامل ۲۵۰ هزار تومان که البته با ارزش افزوده محاسبه شده است.

وی با اشاره به اینکه لازم است مراجعان در پیست پروتکل‌ها را رعایت کنند، خاطرنشان کرد: ما روز گذشته هزار تا ۱۲۰۰ نفر مراجعه‌کننده داشتیم بنابراین مجبوریم از تله کابین ۱۲ نفره به تعداد ۵-۶ نفر استفاده کنیم. ما همه جا را ضدعفونی می‌کنیم اما لازم است مراجعان حتما شرایط را رعایت کنند.