به گزارش خبرگزاری آوای ورزش، موج سوم شیوع بیماری کووید ۱۹ گریبانگیر بسیاری از بازیکنان و باشگاه های بسکتبال ایران شده است و خطر ابتلای بیشتر در صورت برگزاری رقابتها را افزایش داده است. این درحالی است که دبیر فدراسیون بسکتبال بر خود مراقبتی بازیکنان جهت پیشگیری به ابتلا تاکید دارد و از برگزاری رقابتها در تاریخ تعیین شده خبر می دهد.
• جلسه هماهنگی لیگ برتر مردان و لغو رقابتهای بانوان
جلسه هماهنگی لیگ برتر بسکتبال مردان فردا (سه شنبه) در آکادمی کمیته ملی المپیک با حضور مسئولین، نماینده های باشگاه ها و اصحاب رسانه برگزار می شود تا شرایط و نحوه برگزاری رقابتها و تعداد تیم های شرکت کننده در لیگ برتر امسال به صورت قطعی اعلام شود. پیش از این، تاریخ شروع رقابتهای سوپرلیگ مردان کشور ۱۵ آبانماه سال جاری اعلام شده بود، اما با توجه به موج سوم بیماری کووید ۱۹ در کشور، امکان تعویق این رقابتها وجود دارد. این ویروس همچنین لیگ برتر بانوان را نیز که قرار بود از اول آبانماه آغاز شود فعلا عقب انداخته و تاریخ شروع بسکتبال بانوان مشخص نیست.

• ابتلای ستاره تیم ملی و بازیکنان ذوب آهن به کرونا
صمد نیکخواه بهرامی ستاره تیم ملی بسکتبال کشور و بازیکن این فصل مهرام تهران، پس از بازگشت از آمریکا، مدتی را به تمرین با تیم مهرام پرداخت و هفته گذشته خبر ابتلای این بازیکن به ویروس کرونا منتشر شد. کاپیتان تیم ملی ایران تنها بازیکنی نیست که به این بیماری مبتلا شده است و خبرهای رسیده از اردوی تیم ذوب آهن نیز بیانگر ابتلای چندین بازیکن این تیم کرونا می باشد. همچنین ماه گذشته تعدادی از بازیکنان و کادر تیم آویژصنعت مشهد نیز دچار کرونا شدند و برای مدتی تمرینات این تیم متوقف شده بود.
این درحالی است که شبنم کلاهی دبیر فدراسیون بسکتبال در مصاحبه ای تنها راه پیشگیری از ابتلای بازیکنان را خود مراقبتی اعلام کرد و بر برگزاری لیگ برتر در تاریخ تعیین شده تاکید کرد.

• گارد راس لیتوانی در شهرداری بندرعباس
تیم شهرداری بندرعباس با هدایت رضا هنگام پور از دسته تیم هایی است که تمرینات خود را به دور از رسانه ها پشت سر می گذارد با این حال خبری مبنی جذب بازیکنی اهل لیتوانی از اردوی بندرعباسی ها به گوش می رسد. هارولداس ساپریکیناس، بازیکن ۲۵ ساله لیتوانیایی با قد ۱۸۵ سانتی متر که فصل گذشته در تیم پسکارا ایتالیا در سری C این کشور بازی می‌کرد نخستین بازیکن خارجی شهرداری بندرعباس است. این بازیکن سابقه حضور در مسابقات دانشگاه‌های ایالات متحده NCAA را نیز در کارنامه خود دارد و برای تیم ملی جوانان لیتوانی هم به میدان رفته است.
پیش از این خبر حضور مجدد پری پتی بازیکن آمریکایی فصل قبل شهرداری گرگان با این تیم قطعی شده بود. همچنین شیمیدر قم نیز برای قدرتمند کردن ترکیب خود با دو بازیکن خارجی به توافق رسیده است.

• وضعیت نامشخص پتروشیمی و نماینده کردستان
در شرایطی که کمی بیشتر از دو هفته به آغاز رقابتهای لیگ برتر بسکتبال مردان زمان باقی مانده است، همچنان تیم خانه بسکتبال کردستان در بلاتکلیفی به سر می برد. ابتدا قرار بود سیامک ویسی هدایت این تیم را برعهده بگیرد اما با توجه به شرایط نامشخص کردستان، ویسی به عنوان کمک مربی به تیم مس کرمان پیوست.
همچنین وضعیت تیمداری باشگاه پتروشیمی بندرامام نیز به طور قطعی مشخص نشده است و گویا زاگرس آفتاب نماینده جدید استان خوزستان قرار است به جای این تیم در لیگ برتر شرکت کند. البته رئیس هیات بسکتبال استان خوزستان هرگونه ارتباط و حمایت مالی باشگاه پتروشیمی از تیم تازه وارد را رد کرده و امیدوار است با حضور باشگاه پتروشیمی در لیگ امسال، استان خوزستان سه نماینده در این فصل داشته باشد.

 

کیانا شادرو