به گزارش خبر گزاری آوای ورزش،سجاد مشایخی گاردراس تیم ملی بسکتبال ایران امسال با پیراهن تیم ذوب آهن اصفهان به میدان می رود. این بازیکن در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری آوای ورزش درباره حضورش در تیم نماینده اصفهان گفت:” سال گذشته در تیم پتروشیمی بندرامام با فرزاد کوهیان کار کرده بودم و از شرایط بسیاری راضی بودم. سیستم کاری ایشان به عقاید من بسیار نزدیک است و دوست داشتم بازهم با ایشان همکاری کنم. از طرفی باشگاه ذوب آهن جز اولین تیم هایی بود که اقدام به یارگیری کرد و شرایط خوبی داشت. به نظرم همه چیز مادیات نیست. دوست داشتم در جایی بازی کنم که احساس خوبی داشته باشم. اکنون نیز از تصمیمم راضی هستم. شرایط بسیار خوبی داریم و تمرینات خوبی را پشت سر می گذاریم.”
• ذوبی ها پروتکل ها را رعایت می کنند
مشایخی درباره اقدامات باشگاه ذوب آهن برای پیشگیری از اپیدمی کرونا در اردوی این تیم و همچنین ابتلای چند بازیکن توضیح داد:”باشگاه ذوب آهن شرایط اسکان بازیکنان را به نحوی مهیا کرده است که در مکانی به دور از شلوغی و خطر باشد. همچنین بازیکنان هر دوهفته تست کرونا می دهند و سالنی که در آن تمرین می کنیم هربار ضدعفونی می شود. با این حال ابتلا به این بیماری گاهی گریزناپذیر است و متاسفانه گریبانگیر افراد می شود.”
• از نظر مالی و روحی به بسکتبال نیاز داریم
گاردراس تیم ملی درباره اینکه آیا در شرایط کنونی برگزاری لیگ برتر به صلاح است یا خیر، توضیح داد:” مشخصا سلامتی بازیکنان، کادر فنی و مسئولین برگزاری رقابتها، در اولویت اول است. همانطور که دیدید رقابت های NBA با شرایطی خاص برگزار شد و در حال حاضر نیز یورولیگ پیگیری می شود. ما هم باید با حفظ تمامی پروتکل های بهداشتی رقابتهای لیگ برتر را آغاز کنیم. باید شرایط بازیکنان را درک کنیم که از نظر مالی و روحی نیاز به برگزاری رقابتها دارند.” وی در ادامه گفت:” متاسفانه مردم به حد کافی رعایت نمی کنند تا این ویروس از کشور خارج شود و هر سری میشنویم که موج دوم یا موج سوم وارد کشور شده است، با این حال بسکتبال شغل ماست و در سالی که باید در المپیک شرکت کنیم، نیاز داریم لیگ پویایی داشته باشیم. همه دنیا به این شرایط عادت کرده اند و امیدوارم ما هم بتوانیم بدون آسیب و خطر با این شرایط کنار بیاییم و لیگ خوبی را برگزار کنیم.”

• شاهد لیگ جذابی خواهیم بود
وی درباره اوضاع تیم های شرکت کننده و همچنین رقیب ذوب آهن در لیگ امسال گفت:” تعداد تیم های شرکت کننده در لیگ امسال بیشتر شده است و به همین منظور بازیکنان در تیم های مختلف پخش شده اند. با این حال چند تیم یارگیری خوبی کرده اند و می توانند رقبای جدی باشند. همچنین تیم هایی که در پست هایی ضعف داشتند با جذب بازیکنان خارجی خود را قدرتمند کرده اند.” وی در ادامه افزود:” اگر بازیکنان آماده باشند امسال شاهد لیگ جذابی خواهیم بود و می توانیم بازی های خوبی را به نمایش بگذاریم.”
• نبود تماشاچی برایمان سخت است
ملی پوش ذوب آهن برگزاری رقابتها به صورت متمرکز و بدون حضور تماشاچیان را شرایطی سخت شمرد و در اینباره گفت:” همه تیم ها عادت داشتند که بازی ها به صورت رفت و برگشت و با حضور تماشاچیان برگزار شود. بدون شک طرفداران یک تیم انگیزه بازیکنان آن تیم را بالا می برند و همچنین یکی از دلایل سرمایه گذاری حامیان مالی هستند. اما امسال ما با شرایط متفاوتی مواجه شده ایم و برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامتی بازیکنان و مسئولین مجبوریم لیگ را به صورت متمرکز و بدون حضور تماشاچیان برگزار کنیم. با این حال امیدوارم شرایط به شکلی پیش رود که این ویروس ریشه کن شود و بتوانیم بار دیگر با حضور هواداران به رقابت بپردازیم.”

 

کیانا شادرو