تیم ملی بسکتبال ایران به منظور حضور در پنجره سوم رقابتهای انتخابی کاپ آسیا با حضور ۱۶ تیم در تالار بسکتبال آزادی تمرینات خود را پیگیری می کند.مهران شاهین طبع سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران در گفت و گو با خبرنگار آوای ورزش، درباره شرایط اردو و بازیکنان گفت: ” خوشبختانه بچه ها با انگیزه تمرین می کنند و اردوی خوبی داریم. سجاد مشایخی که در بازی ذوب آهن با شیمیدر دچار کشیدگی آشیل شده بود، همچنان در حال درمان است و شرایطش روز به روز بهتر می شود. با این حال هنوز تمرین نمی کند و حضورش به همراه تیم ملی مشخص نیست.”

سرمربی تیم ملی درخصوص باخت ایران در پنجره قبل برابر سوریه و بازی های پیش رو در این پنجره توضیح داد:” مسئله ای که وجود دارد این است که ما در بازی های خارج از خانه حتی با حضور بازیکنان خوبمان همیشه مقابل این تیم ها مشکل داشته ایم.به نظرم نسبت به این تیم ها حساس شده ایم ما همچنان در گروه خود اول هستیم و باید این حساسیت را از این ببریم.” وی ادامه داد:” قطر تیم بسیار خوبی است و دو بازیکن خارجی به ترکیب خود اضافه کرده و کادرش را نیز تغییر داده است. مسلما بازی سختی مقابل این تیم خواهیم داشت. اما به نظرم چیزی که امروز نسبت به پنجره قبلی تغییر پیدا کرده این است که انگیزه بازیکنان خیلی بیشتر شده است. یکی دو بازیکن باتجربه تر به ترکیب تیم اضافه شده اند که بلدند در بحران ها چطور تیم را مدیریت کنند.”

وی درباره اینکه آیا عدم آمادگی بازیکنان در پنجره قبل به دلیل کرونا و تعطیل بودن بسکتبال باعث باخت مقابل سوریه شد گفت:” من این موضوع را اصلا قبول ندارم. ما در پنجره قبلی باید از هردو بازی پیروز برمی گشتیم. اتفاقاتی در زمین افتاد که باعث شد ببازیم. باید همبستگی خیلی خوبی داشته باشیم و وارد حواشی نشویم و به لحاظ فنی نیز تمرکز داشته باشیم. ”

مهران شاهین طبع درباره دعوت شدن ارسلان کاظمی پس از دو سال و دعوت نشدن آرمان زنگنه که چندین سال عضو همیشگی تیم ملی بوده است، گفت: ” تیم ملی نیاز به بازیکنانی دارد که تمرکز داشته و آماده باشند. معیار ما آمادگی بازیکنان و کمکی است که به تیم می کنند. فاصله بازیکنانی که در بعضی پست ها بازی می کنند بسیار کم است و دلیل دعوت نشدن بازیکنان این نیست که خوب نیستند بلکه تیم ملی ظرفیتی محدود دارد. ما در این فقط اردو می توانستیم از ۱۶ بازیکن دعوت کنیم.”

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که در اردوهای قبل گفته بودید که ارسلان کاظمی به دلیل مسائل فنی دعوت نشده است، آیا ارسلان از لحاظ فنی تغییر کرده است که به این اردو دعوت شده گفت:” ارسلان کاظمی در لیگ خوب و جدی بازیکن می کند. به نظرم باید حق و حقوق بازیکنان به طور کامل در نظر گرفته شود. همچنین معتقدم مهم تر از مسائل فنی، نداشتن حاشیه است. فدراسیون، کادرفنی و بازیکنان باید به نحوی رفتار کنند و رسانه ها به نوعی از تیم ملی شان انتقاد یا حمایت کنند که تیم ملی نتیجه بهتری بگیرد.”

 

کیانا شادرو